מחזקים את הגרעין: השת"פ של הצרפתית שנסחרת במיליארדים

דאסו סיסטמס הצרפתית, שמשרדיה ברעננה ונסחרת לפי שווי של למעלה מ-3 מיליארד אירו הודיעה על חתימת הסכם שותפות ארוכת טווח לשינוי דיגיטלי בהנדסת הגרעין של EDF ובסביבתה • שיתוף הפעולה יתבצע באמצעות Capgemini

תעשיית האנרגיה עוברת שינוי דיגיטלי | הדמיה

דאסו סיסטמס, EDF ו- Capgemini הודיעו בתערוכת הגרעין העולמית האחרונה על חתימת הסכם שותפות ארוכת טווח לשינוי דיגיטלי בהנדסת הגרעין של EDF ובסביבתה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

השותפות שואפת לתמוך ב- EDF בדיגיטליזציה של הפרויקטים ההנדסיים בתחנות שלה, במטרה לשפר את ביצועי התחנות ואת התחרותיות הכוללת של אנרגיה גרעינית. השותפות מהווה צעד חשוב בהאצת המהפכה הדיגיטלית של תעשיית הגרעין בכללותה.

בהתאם לתנאי ההסכם, EDF ודאסו סיסטמס מתחברות בשותפות לתקופה של 20 שנה על מנת לתמוך באופן רציף וקבוע בפרויקטים תעשייתיים. תמיכה זו תתאפשר הודות לפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס אשר נועדה לתקנן, ליצור הרמוניה ולשכלל תהליכים ושיטות הנדסיות.

פלטפורמה אינטראקטיבית ומסתגלת זו תשמש את השחקנים בתחומים גרעיניים כדי להשיג נתוני פרויקטים בזמן אמת. היא גם תאפשר עיצוב של תאומים דיגיטליים של מתקני גרעין, בין אם הם נמצאים בשלב התכנון, הבנייה או התפעול. Capgemini, מתוך ניסיונה רבת השנים ובשיתוף עם דאסו סיסטמס, תספק שירותים בתחומי הייעוץ, הטכנולוגיה והאינטגרציה. יחד, שלושת החברות יפתחו וישלבו פתרונות דיגיטליים לענות על צרכים ספציפיים של ההנדסה הגרעינית. פרויקט Hinkley Point C, יחד עם פרויקטים עתידיים של EPR והיחידה הצרפתית לתמיכה בהנדסת הגרעין, עומדים לתרום וליהנות מיוזמה זו.

ההסכם בין החברות נחתם לאחר שפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE והברית בין דאסו סיסטמס ל- Capgemini כבר הוכיחו את ערכם במשך שנים בתעשיות אחרות המבצעות פרויקטים מורכבים.

"הפונקציה ההנדסית הגרעינית של EDF החלה בתהליך המעבר לעולם הדיגיטלי, שמטרתו להבטיח שנשתמש בשיטות ההנדסה הטובות ביותר לפרויקטים מורכבים", אומר מנכ"ל קבוצת EDF, ז'אן-ברנרד לוי. "תהליך זה, שהוא המפתח להצלחת הפרויקטים הגרעיניים העתידיים שלנו, מהווה דוגמה מוחשית לשינוי שחל בקבוצת EDF, שיוזם במסגרת אסטרטגית ה-CAP 2030 שלנו", הוסיף.

לדברי ברנרד צ'רלס, סגן יו"ר ומנכ"ל דאסו סיסטמס, "השינוי הדיגיטלי של תעשיית האנרגיה מתרחש ומאיץ" והעדות לכך הוא "ההסכם שלנו בן 20 שנה עם EDF והברית המתמשכת שלנו עם Capgemini".

קבוצת EDF פועלת בתחום האנרגיה, ממזגת ופעילה בכל תחומי החשמל: ייצור, הולכה, הפצה, אספקת ומסחר באנרגיה, שירותי אנרגיה ועוד. הקבוצה פיתחה תמהיל ייצור מגוון המבוסס על אנרגיה גרעינית, אנרגיה הידרואלקטרי, אנרגיות מתחדשות חדשות ואנרגיה תרמית ועוסקת באספקת אנרגיה ושירותים לכ-35.1 מיליון לקוחות, מתוכם 26.5 מיליון צרפת. בשנת 2017 יצרה הקבוצה מכירות מאוחדות של 70 מיליארד אירו והיא נסחרת בבורסה בפריז.

דאסו סיסטמס, חברת ה-3DEXPERIENCE, מספקת לעסקים ולאנשים סביבות וירטואליות לדמיין חידושים ברי-קיימא. הפתרונות המובילים של דאסו סיסטמס משנים למעשה את האופן שבו המוצרים מתוכננים, מעוצבים, מיוצרים ונתמכים. הפתרונות השיתופיים של דאסו סיסטמס מטפחים חדשנות חברתית ומרחיבים את גבול האפשרי בעולם הווירטואלי לשיפור העולם האמיתי והיא מביאה ערך ליותר מ -220,000 לקוחות מכל הגדלים, בכל הענפים וביותר מ -140 מדינות ברחבי העולם.

החברה השלישית בהסכם היא Capgemini, העוסקת בתחום הייעוץ, שירותי הטכנולוגיה והשינוי הדיגיטלי. Capgemini נמצאת בחזית החדשנות כדי לענות על מלוא רוחב ההזדמנויות של לקוחות בעולמות המתפתחים של הענן, הדיגיטלי והפלטפורמות והיא מאפשרת לארגונים לממש את שאיפותיהם העסקיות באמצעות מערך מגוון של שירותים, החל באסטרטגיה וכלה בהוצאת שאיפות הנ"ל אל הפועל. Capgemini מונע על ידי ההכרה כי הערך העסקי של טכנולוגיה מומש על ידי ובאמצעות אנשים. זוהי חברה רב תרבותית של 200,000 חברי צוות בלמעלה מ-40 מדינות. הקבוצה דיווחה על הכנסות גלובליות בהיקף של 12.8 מיליארד אירו בשנת 2017.

כתיבת תגובה