"מחכים לטיל כדי להבין את המצב?" תהו הח"כים

האם בנייתן של אלפי דירות על שטח שדה דב יסכנו את בטחון האוכלוסיה האזרחית? • ועדת הפנים קוראת לממשלה לבצע חקיקה עוד לפני הבחירות שתדחה את סגירת שדה התעופה הצבאי בשדה דב ב-4 חודשים • "לא צריך לחכות לטיל"

שדה דב | צילום: משה שי, פלאש 90

ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש החליטה, כי לאור המצב הביטחוני, ולרגל לוחות הזמנים כפי שהוצגו לוועדה, על הממשלה להוביל חקיקה לדחיית סגירת שדה התעופה הצבאי בשדה דב עד ל1.11, דחייה של 4 חודשים.

ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי 7 חברי הוועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה. משמעות ההחלטה היא ששרת המשפטים איילת שקד תגיש הצעת חוק ממשלתית ליו"ר הכנסת, והכנסת תחוקק את החוק עוד לפני הבחירות.

"לא צריך לחכות שיפול טיל על בית מגורים כדי להבין שאנחנו במצב ביטחוני רגיש", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש, "צריך לדחות את ההחלטה על סגירת שדה דב הצבאי בארבעה חודשים. מדינת ישראל זקוקה לכל הנכסים האסטרטגיים העומדים לרשותה ואין מקום ליועמ"ש להתערב בנושא ביטחוני רגיש וקריטי כמו פינוי שדה דב הצבאי".

בהחלטה קודמת, שקיבלה ועדת הפנים בדצמבר האחרון, הוסיף יו"ר הוועדה ח"כ קיש סעיף המקנה לשר הביטחון סמכות לבחון שוב את דחיית פנוי השדה הצבאי. שר הביטחון אכן פנה לגורמים עימם הוא אמור להתייעץ – מנכ"לי משרד הביטחון והאוצר והיועמ"ש, על מנת לקבל החלטה. נציג משרד הביטחון התחייב בדיון היום, בשם מנכ"ל המשרד שחוות דעתו המקצועית תוגש תוך חודש ימים.

על כך אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "זה לא מספיק טוב. יש לנו התחייבות של היועמ"ש ושל משרד האוצר שיגישו חוות דעת עד ה-15 לחודש, וכן יש התחייבות של היועמ"ש שאין להם טענה לגבי דיני בחירות, לקבלת החלטה של ממשלת מעבר לאחר הבחירות. אבל כל זה לא מספיק בהתחשב בלוח הזמנים הקצר, ולכן הוועדה קוראת לממשלה להעביר חקיקה שתדחה את סגירת השדה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר, כי "החשש הגדול הוא מה יקרה גם אם יעמדו בלו"ז – כולם יהיו עסוקים בהרכבת ממשלה. יהיו לשר הביטחון החדש, לכשימונה כמה נושאים חשובים נוספים לשדה דב".

ח"כ מיקי זוהר הוסיף, כי "המדינה תיפגע מסגירת השדה במישור הביטחוני. פוגעים בביטחון המדינה בשביל קופונים לאוצר. יש אי וודאות פוליטית. לא יודעים מי יהיו שרי הביטחון והאוצר. הסוגיות הביטחוניות מטרידות. חייבים לחכות עם ההחלטה. ממשלה חדשה תוכל לקבל החלטה".

ואילו לקינוח תהה ח"כ איתן ברושי מדוע מסכנים את בטחון האזרחים. "לא היה נושא כל כך מוסכם בין הקואליציה לאופוזיציה כמו ההתנגדות לסגירת שדה דב. מדובר באחריות של מדינה לגורל הפריפריה. עד כדי כך התבלבלנו שבשביל כמה אלפי דירות מוכנים לסכן שלומם של אזרחים?"

כתיבת תגובה