מחפשת תחומים נוספים: דיפלומט רוכשת מותגי תוספי תזונה

תוך כדי ניהול המאבק מול הצרכנים דיפלומט מרחיבה פעילותה בתחום תוספי התזונה:  תשקיע 96 מיליון שקל ברכישת החברות נווה פארמה וביגדם | נווה פארמה עוסקת בפיתוח ושיווק מוצרי פארמה ותוספי תזונה בשוק הישראלי ובפיתוח מוצרים פרטיים לחברות פארמה באירופה ובאוסטרליה | ביגדם עוסקת במכירות מוצרי נווה פארמה בערוץ האונליין מחוץ ישראל

נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט אחזקות | צילום: קרן בן ציון

אחרי שספגה מכה לא קלה מהצרכנים שהתלוננו על העלאות המחירים ואף החרימו (לפי נתוני סטורנקסט שנחשפו בכלכליסט) את מוצרי סטארקיסט שמייבאת החברה עד לכדי ירידה של 30% במכירות בחודש וחצי האחרונים שקדמו ל-30 לאוגוסט, ולצד ירידות בבורסה של מניות החברה רק השבוע – חברת דיפלומט מדווחת היום, כי חתמה על הסכמים לרכישת שתי חברות הפועלות בתחומי הפארמה ותוספי התזונה.

דיפלומט רוכשת במסגרת ההסכמים 65%  ממניות חברת נווה פארם (תמורת כ-81 מיליון שקל) וכ-90.2% ממניות חברת ביגדם (תמורת כ-15 מיליון שקל), בסכומים הכפופים להתאמות מחיר כמוסכם בין הצדדים. כזכור בחודש יוני נחתם הסכם רכישה בין דיפלומט, שמבקשת לרכוש 51% מחברת 'דורות' בתמורה לסך של כ-76 מיליון שקל, בכפוף להתאמות מחיר כמוסכם בין הצדדים. העסקה עדיין כפופה להתקיימות תנאים מתלים.

דיפלומט אחזקות עוסקת ביבוא, שיווק מכירות והפצה של למעלה מ-100 מותגי צריכה המוניים בינלאומיים ומקומיים (FMCG – Fast Moving Consumer Goods), בתחומי המזון, טיפוח אישי, היגיינה וניקיון הבית. דיפלומט, שהוקמה בשנת 1963, פועלת כיום ב-5 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות הדרגסטור, בתי מרקחת, מכולות, השוק המוסדי  וכן לסיטונאים. במסגרת התשקיף, ציינה החברה כי מטרת העל שלה היא להיות  מובילה בענף ה-FMCG  הגלובלי, בכל תחומי פעילותה. מנכ"ל החברה הוא נעם וימן. 

נווה פארמה עוסקת בפיתוח ושיווק תוספי תזונה, בעיקר תוספי מגנזיום, וכן אביזרים רפואיים בתחום 'אף אוזן גרון' אותם היא מוכרת בישראל לבתי מרקחת, חנויות טבע, קופות חולים וכד'. כמו כן, היא עוסקת בפיתוח וייצור מותגים פרטיים בעבור חברות פארמה באירופה, אוסטרליה ועוד. חברת ביגדם, אשר החלה את פעילותה המהותית בשנת 2020, עוסקת במכירות מוצרי נווה פארמה בערוץ האונליין מחוץ לישראל, בעיקר באמצעות פלטפורמת המכירות של אמזון. עם השלמת הרכישה צפויה דיפלומט לפעול להמשך הגדלת הייצוא לשווקים נוספים ולהרחיב את קטגוריות המוצרים לתחומים נוספים.

נווה פארמה המציגה צמיחה במהלך השנים האחרונות. בשנת 2021 רשמה החברה הכנסות בסך של כ-41.8 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-9.2 מיליון שקל. בחודשים ינואר-אוגוסט 2022 רשמה החברה הכנסות בסך של כ-34.9 מיליון שקל. חברת ביגדם, שהחלה כאמור לפעול בשנת 2020, סיימה את שנת 2021 עם הכנסות בסך של כ-8.9 מיליון שקל ורווח נקי של כ-1.9 מיליון שקל, ובחודשים ינואר-אוגוסט 2022 רשמה הכנסות בסך של כ-9.8 מיליון שקל.

את דיפלומט ייצגו בעיסקה עורכות הדין שירי לינד, שירלי דהן, ספיר ביאליסטוק ומיתר מאירי ממשרד פירון ואת נווה פארמה ייצגו עורכי הדין שגיא גרוס, דור לוי-תם ואיזבל פשייב ממשרד ברנע.

 

 

נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט אחזקות: "ההשקעה בחברות נווה פארמה וביגדם, המתמחות בעולם תוספי התזונה, מחזקת את נוכחותנו בשוק זה, ותואמת את האסטרטגיה שלנו לבצע רכישות בתחומים המשלימים לתחומי הליבה של דיפלומט הן בשוק הישראלי והן בשווקים הגלובליים".

כתיבת תגובה