מיהי יצרנית הרכב הגדולה בעולם? תלוי את מי שואלים

בין ענקיות הרכב העולמיות ניטש קרב על התואר יצרנית הרכבים הגדולה בעולם, השנה לא ברור את מי להכתיר בתואר הזוכה.

יו"ר קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי קרלוס גוהן shutterstock

בין ענקיות הרכב העולמיות ניטש קרב יוקרתי מאוד והוא, מיהי יצרנית הרכבים שתזכה בתואר יצרנית הרכבים הגדולה בעולם. ובכן השנה לא ברור את מי להכתיר בתואר הזוכה, על הנייר מכרה קבוצת פולסוואגן בשנת 2017 10.74 מליון כלי רכב והובילה את שוק הרכב המקומי. אולם מאידך קבוצת רנו-ניסאן- מיצובישי שמסרה 'רק' 10.6 מליון מכוניות וכך הגיע למקום השני הביעה טענה כי בסטטיסטיקה של פולסוואגן כלולות גם כ200 אלף משאיות מה שבעצם מביא את רנו-ניסאן- מיצובישי למקום הראשון.

למרות פרסום פרשת הדיזלגייט, במסגרתה מכרה קבוצת פולקסווגן 11 מיליון מכוניות שהותקנה בהן תוכנה לזיוף נתוני זיהום האוויר שלהן, המשיכה קבוצת פולסוואגן במומנטום המכירות שלה ומכרה 6.2 מיליון מכוניות תחת המותג פולקסווגן בלבד. נוספו לכך 1.9 מיליון מכוניות אודי, 1.2 מיליון של סקודה, 468 אלף דגמי סיאט ו-246 אלף דגמי פורשה. מהיצרניות הקטנות של הקבוצה הכוללות את בנטלי, למבורגיני, בוגאטי ויצרניות המשאיות מ.א.ן וסקניה מכרה החברה עוד כמיליון כלים.

יו"ר קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי קרלוס גוהן  שמסרה 10.6 מיליון מכוניות התקשה לקבל את המקום השני וטען : "בסטטיסטיקה של פולקסווגן כלולות גם מכירות של 200 אלף משאיות, שאנחנו לא כוללים בסטטיסטיקה שלנו, ובלעדיהן רנו-ניסאן-מיצובישי היא היצרנית הגדולה בעולם של מכוניות ומסחריות קלות, ואין על כך שום ויכוח", אמנם גם לרנו יש חטיבה לייצור משאיות אל היא שייכת לוולוו ואין לה עוד קשר ליצרנית המכוניות הפרטיות.

למקום השלישי שלא שנוי במחלוקת הגיעה קבוצת טויוטה, המחזיקה גם את דייהטסו ואת יצרניות המשאיות הינו, כסך המכוניות שיצרה עומד על 10.35 מיליון כלי רכב. בשנת 2016 החזיקה טיוטה במקום השני.

כתיבת תגובה