מיום ראשון: מדוושים מהרצליה לתל אביב בלי פקקים

לראשונה בישראל: חיבור בין הערים הרצליה-תל-אביב באמצעות מערך האופניים השיתופיים | הצבת תחנות האופניים בהרצליה – שיתחברו למפעילת "תל אופן" (ובעתיד ימותג כ"מטרו-פאן") בתל אביב – תתבצע בשלוש פעימות, כשבסיום התהליך, יפעלו בעיר 150 אופניים רגילים ו-150 אופניים חשמליים

מערך האופניים של BZ bike | צילום: דוברות עיריית הרצליה

הפקקים של אזור המרכז מובילים לפתרונות שבעבר איש לא היה חושב עליהם. BZ bike, מערך האופניים השיתופיים של הרצליה – יוצא לדרך ולא רק ממקום למקום בתוך העיר ניתן יהיה להתנייד בקלות, אלא גם להגיע לתל אביב במחיר הוגן. זאת, משום שהאופניים שייכים לחברת FSM סיטי מוביליטי, המפעילה גם את מערך תל-אופן בתל-אביב (שימותג בקרוב מחדש כ"מטרו-פאן"), ובכך יתאפשר לראשונה בישראל חיבור בין שתי ערים: הרצליה-תל-אביב.

מדובר במהפכה של ממש בניוד בין ערים בארץ, כשממש בקרוב, החל מיום ראשון, יהיה הרבה יותר קל להגיע ממקום למקום בעיר, ללא צורך ברכב, וללא צורך ברכישת אופניים. עיריית הרצליה תציב בעיר בפריסה נרחבת עשרות תחנות אופניים שיתופיים לאופניים רגילים ולאופניים חשמליים.

"הרצליה ממשיכה במהפכת התחבורה השיתופית בעיר ובהורדת העומסים בכבישים", אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון. "החיבור בין הרצליה לתל-אביב הוא בשורה אדירה לתושבי שתי הערים. רכיבה על אופניים שומרת על הכושר והבריאות, היא מהנה, חוסכת נסיעה ברכבים פרטיים ועמידה בפקקים, ושומרת על איכות הסביבה. אלו הם ערכים שאנו בעיריית הרצליה מקדמים כל השנה, ונמשיך לפעול כל העת כדי להיטיב עם איכות החיים של התושבות והתושבים".

מנכ"ל חברת FSM, פרדי קלו, אומר: "אנחנו בחברת FSM סיטי מוביליטי גאים להשיק את מיזם האופניים בהרצליה. הרצליה מצטרפת לחברה טובה של ערים המספקות שירותי אופניים שיתופיים. הקישור לעיר תל-אביב, ובקרוב לערים נוספות בגוש דן, יאפשר לתושבי העיר לנוע בין הערים, להגיע בצורה מהירה, בטוחה וזולה. רכיבה על אופניים אינה רק חלופה ופתרון לתחבורה העירונית, לפקקים ולביות החניה, היא גם חוויה מסוג אחר – ירוקה בטוחה, ספורטיבית, משוחררת וכיפית. ואת כל זה מערך האופניים מביא לעיר הרצליה."

הצבת תחנות האופניים תתבצע בשלוש פעימות, כשבסיום התהליך, יפעלו בעיר 150 אופניים רגילים ו-150 אופניים חשמליים.

הפעימה הראשונה החלה אתמול, יום ד', ובה הוצבו תחנות אופניים במיקומים הבאים: מרינה, אבא אבן, הצדף, המנופים שנקר, תחנת רכבת הרצליה, קניון שבעת הכוכבים, פארק הרצליה, אונ' רייכמן, שד' חן, בניין העירייה – רח' בן גוריון, נווה אמירים, גליל ים. האופניים בפעימה זו יפעלו החל מיום ראשון הקרוב.

הפעימה השנייה תחל במהלך חודש הבא, ובה יוצבו תחנות אופניים במיקומים: משכית, חוף זבולון, נווה עמל – בית ספר גורדון, בית חיל האוויר, בית קינן, מרכז שחייה אפולוניה, סוקולוב/הדר, נווה ישראל, גן היובל – רחוב רזיאל, כניסה ל-OUTLAT באזור התעסוקה.

הפעימה השלישית תחל בעוד כחודשיים, ובה יוצבו תחנות אופניים במיקומים: הסדנאות – פארק הכושר, מחלף הסירה, אזור התעסוקה – מייקרוסופט, חוף אכדיה, כיכר דה שליט, גן שמואל תמיר, רחבת בית הכנסת הגדול, מיני גולף – בן גוריון/משה לוי, אבא אבן.

כיצד פועל השירות?

שירות BZ bike זמין 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה בתחנות הפרוסות ברחבי העיר.

  1. יש להתקין את אפליקציית "תל-אופן" (בעתיד "מטרו-פאן") במכשיר הסלולר. את האפליקציה ניתן להוריד מחנויות האפליקציה של גוגל או אפל.
  2. בעת התקנת האפליקציה יש לבצע הרשמה הכוללת הכנסת פרטים ואמצעי תשלום.
  3. להתחלת הנסיעה, בוחרים אופניים בתחנת ההשכרה, סורקים את קוד ה-QR שעל גבי כידון האופניים, בוחרים את סוג המנוי הרצוי (במידה ועדיין לא רכשתם מנוי לפני), משחררים את האופניים ויוצאים לרכיבה מהנה ובטוחה.
  4. בתום השימוש, מחזירים את האופניים לכל אחת מתחנות BZ bike או תל אופן בתל-אביב, מוודאים שהאופניים נעולים בצורה תקינה בעמוד ושמקבלים אישור סיום השכרה לאפליקציה במכשיר הסלולר.

ישנן שלוש אפשרויות להשכרת אופניים: השכרה חד פעמית, מנוי לשלושה חודשים ומנוי שנתי.

תגובה אחת ל: "מיום ראשון: מדוושים מהרצליה לתל אביב בלי פקקים"

  1. ללא דרך אופניים סלולה, איך רוכבים בין הערים?

כתיבת תגובה