מנכ"ל אינטל העולמית הכריז על השקעות החברה בישראל

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית, ביקר אתמול בישראל והכריז רשמית על שלש השקעות גדולות של אינטל בישראל • "אני רואה באינטל ישראל מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית ואנו משקיעים בה בהתאם"

פט גלסינגר מסייר בבניין המטה החדש של מובילאיי – ירושלים | צילום: אינטל

אינטל ומובילאיי מרחיבות את ההשקעות בישראל עם מרכזי מו"פ חדשים וכושר ייצור מוגדל.

מנכ"ל אינטל העולמית, פט גלסינגר, נחת בישראל לביקור במסגרתו אישר כי אינטל ממשיכה להגדיל את השקעותיה בישראל. במהלך ביקורו בירושלים, תיאר גלסינגר את אסטרטגיית IDM 2.0 של אינטל, עליה הכריז לפני כחודש, הכוללת ייצור עצמאי של שבבים לצד שירותי foundry שהחברה תציע ללקוחותיה כחלק מהגדלת כושר הייצור החיצוני שלה.

אינטל תבצע בישראל שלוש השקעות גדולות: הקמת מגה-קמפוס לתכנון שבבים – אינטל תרחיב את מרכז המו"פ הקיים שלה בחיפה עם הקמתו של מרכז מו"פ חדש שייקרא IDC12. המרכז החדש, שיוקם בהשקעה של 200 מיליון דולר, ייבנה ליד מרכז המו"פ הראשי הקיים בחיפה, ושניהם יחד ייצרו מגה-קמפוס לתכנון שבבים עם קיבולת של 6,000 עובדים. הבניין החדש יציע לעובדים חללי עבודה היברידיים וסביבות עבודה פתוחות המתאימים לשיטות ודרכי עבודת העתיד.

כמו כן, תעבור לכושר ייצור מוגדל – אינטל בונה מפעל חדש בנוסף למפעל הייצור הקיים בקרית גת, המייצר בטכנולוגיית 10 ננומטר. אינטל החלה בשלבי הבנייה הראשונים של המפעל החדש, ותשקיע בו 10 מיליארד דולר לטובת הרחבת הקיבולת וכושר הייצור שלו. 

בנוסף, תקים קמפוס מו"פ חדש עבור מובילאיי: מובילאיי היא מנוע צמיחה חשוב של אינטל הצפוי להוות חלק מרכזי בעתידה של החברה. אינטל משקיעה 400 מיליון דולר נוספים בחברה שיהפכו את המרכז הקיים בירושלים לקמפוס מו"פ חדש, הצפוי להיות הגדול מסוגו בעיר.

"אני מבקר בישראל כבר ארבעה עשורים וכל פעם מחדש מרגש אותי לראות את הצמיחה של אינטל ישראל מארבעה עובדים אי שם בעבר, ליותר מ-14,000 עובדים כיום. אני רואה באינטל ישראל מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית עם הובלה בחדשנות, במחקר, בפיתוח ובייצור בהיקף נרחב, ואנו משקיעים בה בהתאם", אמר גלסינגר. 

עוד הוסיף, "ההשקעה המתמשכת שלנו בהרחבת מרכזי המו"פ הקיימים שלנו והגדלת כושר הייצור בישראל, לצד הרכישות שביצענו של מובילאיי, המובילה העולמית בתחום פתרונות לסיוע בנהיגה אוטונומית, מוביט, והבאנה לאבס המובילה בבינה מלאכותית, מבטיחים עתיד מרגש לאינטל ולישראל לעשרות השנים הבאות". 

כבר היום ממלאת אינטל ישראל תפקיד משמעותי בפיתוח וייצור מוצרים מובילים של החברה כשהיא מבטיחה ללקוחותיה ובעלי העניין שלה ערך רב לטווח הרחוק. ישראל היא אחת ממרכזי המו"פ והייצור של אינטל בעולם, ולה חשיבות עצומה לפעילות החברה כולה בתחומי המחשוב, תקשורת ו-AI.

כתיבת תגובה