מנפלאות הקורונה: חיטאה 10,000 ₪ במיקרוגל ושרפה אותם

ר' – ירושלמית בת 74 חששה מנגיף הקורונה, ולאחר שריכזה מכל השכנים את דמי וועד הבית – חיטאה אותם באקונומיקה והכניסה למיקרוגל על מנת לוודא את שלומה ובריאותה | אלא שהמיקרוגל – כצפוי – שרף לה את השטרות | בבנק ישראל שמעו את סיפורה, והחליפו לה את השטרות

השטרות השרופים | צילום: בנק ישראל

כשאנחנו שומעים על נגיף הקורונה וגרורותיה, אנחנו חושבים על הבידוד החיסונים והגבלת ההתקהלויות. בחסדי שמים, כעת אנחנו בסיומו של הגל הרביעי, והחיים חוזרים אט אט לשגרה. לא כך הייתה התקופה האחרונה עבור ר' בת ה-74 ירושלמית שלקחה על עצמה את מלאכת איסוף הכספים כנציגת ועד הבית בבניין בה היא מתגוררת.

מטבע הדברים, ר' חששה מאד מהנגיף, ולאחר שריכזה מכל השכנים את דמי וועד הבית היא חיטאה אותם באקונומיקה והכניסה למיקרוגל על מנת לוודא את שלומה ובריאותה. הבעיה בצעד שכזה הייתה העובדה שהמיקרוגל פשוט שרף לה את השטרות. היא פנתה לבנק ישראל עם סיפורה, ובבנק החליפו לה את השטרות.

וכך כתבה הגברת לבנק ישראל: "השבוע אספתי את כל השטרות בסך אלפי שקלים, מחשש לקורונה נגעתי בשטרות עם כפפות ובתמימותי קיבלתי עצת חברה, הכנסתי אותם לקערת פלסטיק עם אקונומיקה וחיממתי אותם במיקרוגל כדי לחטא אותם. יצאתי מהמטבח ומיד חזרתי כשאני מריחה ריח שרוף והכסף נשרף. אני מרגישה אשמה גדולה בגלל שזה כסף שלא שייך לי. אני אזרחית נאמנה ומעולם לא גרמתי להשחתת כסף. אני מתכוונת לשים בקופת הוועד צ'ק מחשבוני בסכום הנ"ל, ולהחליף את השטרות הפגומים. זה גורם לי לתסכול ומקשה עליי עוד יותר להעביר את הימים הקשים האלה ספונה בבית, שלא לדבר על העניין הכלכלי. הכנסתי החודשית שהיא פנסיה לא גבוהה, אני את הלקח למדתי, אמשיך להיות בוועד הבית, אבל לא אחמם השטרות במיקרוגל או בכל צורה אחרת".

המקרה החריג הועבר לבדיקה במחלקת המטבע בבנק ישראל ולאחר שמומחי זיהוי השטרות בבנק קבעו כי השטרות מקוריים הוחלט לזכות את חשבונה של ר' בכל סכום הכסף שנשרף והם הופקדו בחשבון ועד הבית.

מנהל אגף המזומנים במחלקת המטבע בבנק ישראל, אמיר ספרנוביץ', אמר עם פרסום הדברים: "הבנק מעניק שירות לציבור של החלפת שטרות או מטבעות שנפגמו אגב שימוש, וזאת באמצעות פנייה לבנק ישראל והצגת השטרות או המעות שנפגמו. השירות לציבור ניתן בקופת בנק ישראל בירושלים בכל סכום או באמצעות שליחת בקשה בדואר. חשוב לציין כי נגיף הקורונה אינו מועבר על ידי שטרות או מטבעות, ומיותר לציין כי שטרות הכסף בישראל מכילים חוטי ברזל העלולים להתלקח במיקרוגל".

ראש מחלקת התקשורת בבנק ישראל, נורית פלתר-איתן הוסיפה: "במסגרת השירות לקהילה, אנו מחליפים אלפי שטרות בשנה, שניזוקו, נקרעו, התבלו ועוד. אבל מקרה של הרתחת שטרות במיקרוגל עוד לא היה לנו, גם בבירור בקרב בנקים מקבילים בחו"ל, לא נתקלנו במקרה כזה ומצאנו לנכון ליידע את הציבור שלא יעלה על דעתו של מישהו נוסף לחמם שטרות במיקרוגל".

 

כתיבת תגובה