מנציחים את "דירות המחסן"; יצחקי תומך בחוק פיצול דירות

לדברי חבר הכנסת ישראל אייכלר, יושב ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, הבטיח לו לאמץ את החוק לפיצול דירות גדולות, כחלק מן המאמץ הלאומי לפתרונות דיור של הממשלה. מה זה יעשה למצוקת הדיור החרדית?

חבר הכנסת אייכלר. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

 

המטה הלאומי לדיור יתמוך ב"חוק פיצול דירות" להשכרה שיזם חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה). בפגישה שהתקיימה היום (ד) במשרד האוצר, ציין אייכלר שגם שר האוצר משה כחלון תמך בחוק הזה מלכתחילה, עד שקמה התנגדות מצדם של כמה ראשי ערים גדולות.

רבים מראשי הערים רואים ברכה בשחרור אלפי דירות להשכרה והורדת המחירים. הדבר יצעיר שכונות של קשישים שחיים בדירות גדולות ומבקשים להשכיר את חלקם לצעירים. אבל יש ראשי ערים שאינם רוצים "להעמיס" תושבים צעירים וילדים על תשתיות העירייה.

התנגדותם של אלה תקעה את הצעת החוק למשך יותר משנה. עכשיו, עם קידום החוק ותמיכת מטה הדיור הלאומי, צפויה פריצת מחסום שתביא בשורה לרבבות זוגות צעירים חסרי דיור. יושב ראש המטה, אביגדור יצחקי, הבטיח לאמץ את החוק לפיצול דירות גדולות, כחלק מן המאמץ הלאומי לפתרונות דיור של הממשלה כמו "מחיר למשתכן", תמ"א 38 והלוואות מסובסדות לדיור לזכאים.

בעניין תכנית תמ"א 38 להוספת חדרי בטחון וחיזוק בנינים קיימים, פרס אייכלר, המשמש בתפקיד יושב ראש הוועדה לפניות הציבור בכנסת, את הבעיות הביורוקרטיות שעלו בדיוני הוועדה. בעיות אלו תוקעות את התכנית ומכשילות רבבות דיירים שמבקשים להרחיב דירתם ולחזק את המבנים שלהם. אייכלר טען כי "דת הביורוקרטיה" השלטת בכל רשויות השלטון מטרפדת את כל התכניות לבינוי ולפתרון מצוקת הדיור.

בעניין "מחיר למשתכן" העלה אייכלר את הדרישה שבכל מקום בו בונים במסגרת "דיור למשתכן", יוקדש שטח נפרד להקמת שכונה בה יידעו כולם, כולל הרוכשים במתחמים הסמוכים, כי מדובר במתחם חרדי. אייכלר טוען כי אין צורך בערים נוספות לחרדים בלבד. מאידך, הוא דורש לאפשר הקמת מתחמים ייעודיים לחרדים.

אייכלר אמר כי "אנו החרדים רוצים שנוכל לחיות בשכונות בעלי צביון חרדי. מצד אחד ראשי ערים טוענים שהחרדים "פולשים" לשכונות חילוניות. מצד שני, גם לא רוצים בשכונות בעלות צביון חרדי. אין לנו שום כוונה לתמוך במיליארדים בתכניות לבניית מאה אלף דירות, כאשר הציבור החרדי יהיה מודר ומוחרם מן הסיוע לדיור".

יושב ראש מטה הדיור שהקשיב לדבריו של אייכלר ברוב קשב, נענה ופירט שורה של מקומות בהם יובהר מראש שהשכונה תהיה בעלת צביון חרדי עם סוכות ומטבחים כשרים המתאימים לאורח החיים הדתי וזאת גם במסגרת מכרזים לבנייה במחיר למשתכן.

חה"כ אייכלר שבירך על נכונות שר האוצר ומטה הדיור הלאומי לקדם את צרכי הדיור של הציבור החרדי בתוך שאר אזרחי הארץ, אמר לסיכום כי "המציאות בשטח תוכיח את כוונות הממשלה שלא תהיה בבחינת "שכר שיחה נאה" אלא פתרונות של ממש למצוקת הדיור הזועקת לשמים".

כתיבת תגובה