מסופי הדלקים יוכלו לשמש גם כחניונים למכליות

תקנות שאישרה ועדת הכלכלה יאפשרו למכליות של חברות הדלק לחנות גם במסופי הדלקים ובתי הזיקוק • יו"ר מועצת המובילים: למכליות הפרטיות אין חניה • היו"ר כבל הודיע שיבחן את כל נושא הובלת החומרים המסוכנים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום את בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

נציגת משרד התחבורה, סיגל ברקאי, הסבירה כי התקנות נועדו לאפשר למכליות של חברות הדלק לחנות גם במוספים כמו פי גלילות ובתי הזיקוק, תוך שמירה על הביטחון והבטיחות. כיום מאובטחים מסופי הדלקים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, מונחים על ידי משטרת ישראל ופועלים בהתאם לתקנים מחמירים של שירותי הכבאות והמשרד להגנת הסביבה וחניית המכליות בהם תגביר את הבטיחות והביטחון.

מנהל אגף מטענים וחומרים מסוכנים במשרד התחבורה, בני אביעד, הוסיף כי בישראל ישנם 11,700 כלי רכב בעלי רישיון להוביל חומרים מסוכנים, מתוכם כ-1,650 מכליות גז, דלקים וכימיכלים. הוא הוסיף כי לנוכח מצוקת החניה של מכליות חברות הדלק מוצע לאפשר להם חניה בחניונים כמו פי גלילות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, אמר כי התקנות לא יפתרו את בעיית החניה של המשאיות והמכליות הפרטיות, כי במסופים שאושרו יחנו רק מכליות חברות הדלק. היו"ר כבל אמר כי הוא מבין שישנה בעיה נוספת בחניית והובלת חומרים מסוכנים, והודיע כי דעתו אינה נוחה מהמצב שתיאר בן הרוש וכי בכוונתו לבחון זאת.

האישור היום התאפשר לאחר שעוד לפני כעשרה חודשים דנה הוועדה בתקנות, אך במהלך הישיבה התגלתה מחלוקת בין המשטרה למשרד התחבורה. במשטרה טענו כי לא ברור מדוע נדרש התיקון והביעו חשש שאם יקומו בעתיד מסופי דלקים חדשים המשטרה לא תוכל לפקח עליהם בגלל שהם לא מוגדרים בחוק או בתקנות, והיו"ר כבל קרא לצדדים להגיע לנוסח מוסכם, שכאמור אושר היום בוועדה.

כתיבת תגובה