מספר תאגידי המים יצומצם בהסכמה, הצרכנים ירוויחו

יו"ר הוועדה המשותפת להצעת החוק לצמצום תאגידי המים ח"כ דוד ביטן הציג את ההסכמות להטבות לצרכנים במסגרת הצעת החוק לצמצום תאגידי המים – הכוללות בין היתר מבצע לגביית חובות עבר ללא ריבית והנחות לנזקקים

מפגינים כנגד תאגידי המים. צילום קובי גדעון פלאש 90.

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום להכין לקריאה ראשונה את שתי ההצעות לתקן את חוק תאגידי המים והביוב, על מנת לצמצם את מספרם. הצעות החוק של ח"כ איציק שמולי, עליה חתומים גם ח"כ יואב קיש, ח"כ ענת ברקו, ח"כ אמיר אוחנה וח"כ אברהם נגוסה, ושל ח"כ אורן חזן ביקשה לצמצם את מספר התאגידים ל-11.

ביטן הציג מתווה לפשרה בישיבה שהפכה סוערת במיוחד. ח"כ ביטן אמר כי עקרונות הפשרה הם לצמצם את מספר התאגידים ל-14 במהלך של שנתיים, אך עוד קודם לכן ללכת למהלך מידי של התמודדות עם הבעיות הצרכניות. ביטן הוסיף כי המתווה שסוכם יאפשר התמודדות עם דליפות מים מהצנרת וימנע מקרים של חשבונות בסך אלפי שקלים, בנוסף לכך תקום ועדת הנחות ויהיה מבצע לגביית חובות ללא ריבית והצמדה והדיבידנד שמחלקים התאגידים ייועד אך ורק למטרות חינוך, רווחה והנחות סוציאליות. הוא הוסיף כי עדיין אין הסכמה עם האוצר באשר למימון ההנחות, אך אמר כי אם האוצר לא יתקצב זאת בכוונתו לכפות זאת בחקיקה. לדבריו, המגמה היא לצמצם את מספר התאגידים בתוך שנתיים.

ח"כ שמולי אמר כי אמנם יש בשורה של ממש בהטבות הסוציאליות שהציג ביטן, אולם הכוונה הייתה לבטל את תאגידי המים. ח"כ ביטן טען מנגד במקרה של ביטול ישנן חובות של 1.7 מיליארד שקל שאף אחד לא מוכן לשלם. ח"כ שמולי טען כי ההסכמות לא מקובלות עליו ואמר כי ימשוך את חתימתו מהצעת החוק.

ראש רשות המים, גיורא שחם, אמר כי כל המדינות בעולם באות ללמוד מישראל כיצד לנהל את משק המים. ח"כ שמולי הגיב ואמר: "וכמה מדינות הולכות לאמץ את המודל הפנטסטי שאתה כל כך מתפאר בו ולהקים 60 תאגידים? אנשים באים ללמוד מישראל על טכנולוגיה, וזה בסדר. אבל מה בין זה לבין 60 תאגידים?". שחם הוסיף והתייחס לנושא ההנחות ואמר: "אם נלך להנחות בצורה לא מבוקרת זה ישפיע על התעריף". ח"כ ביטן הבהיר כי משרד האוצר יצטרך לממן זאת.

ח"כ שמולי חזר וטען כי נעשו פה הסכמות על מבנה משק המים מאחורי גבו, אולם ח"כ ביטן אמר כי ההצעה תובא לאישור בקריאה ראשונה בשבועות הקרובים.

כתיבת תגובה