מעניין ומסקרן: מה מושך משקיעים לבודפשט בירת הונגריה?

בודפשט ספגה מכה כלכלית בתחילת העשור. מרבע מיליון עסקאות נדל"ן בשנה ירד מספרן לפחות ממאה אלף. עם זאת, בשנתיים האחרונות נרשמה התאוששות מרשימה ומספר העסקאות כבר עלה על 150 אלף בשנה

בודפשט בירת הונגריה. צילום: TTstudio | שאטרסטוק

אנשים רבים בוחרים להשקיע בנדל"ן כדי לקצור פירות לטווח הארוך, אך מתברר שכדי לבצע עסקאות נדל"ן בארץ ובאזורים טובים יש צורך בהון רב. לא קל למצוא עסקאות נדל"ן משתלמות בארץ: התשואות נמוכות, מחירי הנדל"ן גבוהים, המיסים עולים ומכבידים, כל אלה גורמים לרבים לחשוב פעמיים לפני שהם סוגרים עסקה על דירה בישראל.

המגמה שצוברת תאוצה בשנים האחרונות היא מגמת ההשקעה בנדל"ן בחו"ל. רבים מהמשקיעים פונים להשקעות לחו"ל בחיפוש אחר עסקאות נדל"ן משתלמות יותר. אחד היעדים הבולטים על מפת המשקיעים היא בירת הונגריה. בודפשט הפכה בזמן האחרון ליעד משתלם ביותר להשקעות נדל"ן. דווקא העיר שסבלה בשנים האחרונות ממשבר כלכלי שהוביל לירידה של כ-40% בשוק הנדל"ן.

כבר לפני שנתיים, ב-2015 נמצאת הבירה ההונגרית במגמת התאוששות ופועלת לשקם את הכלכלה שלה. מצב זה יצר הזדמנויות השקעה משתלמות שכדאי לנצל כבר עכשיו. ואכן, ניתן להבחין בכך שמשקיעים רבים קופצים על המציאה: אם לפני המשבר עמד מספר עסקאות הנדל"ן על כ-250 אלף, ואילו בשיאו של המשבר בוצעו כ-100 אלף עסקאות בלבד, בשנה האחרונה חלה עלייה בעסקאות, שמספרן הכללי הגיע ליותר מ-150 אלף והוא נמצא במגמת עלייה מתמשכת.

בהשוואה למדינות רבות באירופה, הונגריה נחשבת למדינה משתלמת ובטוחה מבחינת השקעה בנדל"ן, והיא אף דורגה כיעד השקעה מוביל על ידי סקר בינלאומי. ממשלת הונגריה מעודדת השקעות בנדל"ן במדינתה והופכת את עסקאות הנדל"ן לאטרקטיביות במיוחד. המשקיעים בדירות בהונגריה פטורים ממס רכוש, תשלומי ארנונה והיטל השבחה.

וזה עוד לא הכול, אדם שמחזיק בדירה או בנכס כלשהו בהונגריה מעל לחמש שנים, מקבל פטור מלא מתשלומי מס שבח. בודפשט היא גם יעד תיירותי מרכזי במרכז אירופה. לעיר מגיעים כ-3.5 מיליון תיירים מדי שנה, והיא גם הפכה למרכז תרבותי תוסס ואף מרכז להשכלה גבוהה עבור אלפי סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות השונות הממוקמות ברחבי העיר. כל אלה מספקים למשקיעים מכרה זהב של השקעות משתלמות ויציבות.

זאת עוד, רוכשי נכסים איכותיים נהנים גם משכירות רבה ויציבה, וגם מעליה בערך הדירות והתשואה הכללית יכולה לנוע בין 10 ל-15 אחוזים בשנה! מי היה חולם על תשואה כזו בישראל. המיוחד בהונגריה הוא שניתן לצאת אליה כדי להשקיע בנכסי הנדל"ן ועדיין להרגיש בבית וזאת בזכות הקהילה היהודית הגדולה הקיימת בה. בבודפשט עצמה מונה הקהילה כ-80 אלף יהודים.

נציין את בית הכנסת ברחוב קזינצי, כמו גם את קיומו של מקווה טהרה, מערכת שחיטה כשרה ובית עלמין יהודי. מעבר לכך, לבודפשט מגיעים מידי שנה אלפי סטודנטים מישראל כדי להשתלב בלימודי רפואה, וטרינריה או רוקחות.

ההיגיון אומר שהשקעות נדל"ן בהונגריה משתלמות יותר מאשר השקעות בארץ, אך ישראלים רבים חוששים לעסוק בהן מפאת המרחק הגיאוגרפי בין הונגריה לישראל. שימי חובב, בעל סוכנות הנדל"ן הישראלית 'סנטרל לוקיישן' מוסר כי ניתן לבצע עסקאות נדל"ן בחו"ל מבלי לצאת מהארץ. הסוכנות הוותיקה שפעילה מעל חמש-עשרה שנה מתמחה בהשקעות נדל"ן בבודפשט.

הצוות המקצועי של סנטרל לוקיישן מכיר היטב את ההליכים הבירוקראטיים בהונגריה ומלווה את לקוחותיו לאורך כל התהליך, כולל טיפול מלא בנושאים כמו השכרת דירות בהונגריה, תחזוקה שוטפת של הנכסים ועריכת חוזה שכירות.

חובב מעניק טיפ למשקיעים שמתעניינים בבודפשט ואומר כי כדאי להתרכז ברכישת נכסים איכותיים במרכז העיר תוך דגש על אזור הרובע היהודי המתפתח וסביבתו. שם, להערכת אנשי נדל"ן מקומיים, צפויים מחירי הנדל"ן לעלייה משמעותית.

לצפייה בנכסים להשקעה ולמידע נוסף, בקרו באתר: https://www.cl-budapest.co.il

כתיבת תגובה