מענק העסקים נפתח, ואלו עסקים יהיו פעילים בסגר?

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם הנחיות לגבי פתיחת עסקים בתקופת הסגר • 5,600 מוסכים קיבלו אישור ממשלתי לפעילות רגילה בסגר • במקביל, נפתחה האפשרות להגשת בקשות למענקי נובמבר – דצמבר 2020 לעצמאים ובעלי שליטה ולעסקים קטנים

קניון הדר, ירושלים | צילום אילוסטרציה: שי ויליץ

החל מהערב (חמישי, 7.1.2021), בחצות, מוטל סגר כללי למשך שבועיים ועד ליום 21.1.21  במסגרתו יחולו הגבלות על העסקת עובדים וקבלת קהל. משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן באופן שוטף את מוקדי השירות ואתר האינטרנט כדי לספק בהירות בנוגע להנחיות.

ככלל, מעסיק לא יאפשר הגעה של עובד למקום העבודה, אלא אם מדובר במקרים יוצאי דופן כפי שהוגדרו בתקנות.

קבלת קהל תתאפשר רק במקומות למכירת מוצרים חיוניים ובהתאם להנחיות הו הסגול: בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות למכירת מוצרי מזון, חנות למכירת מזון לבעלי חיים, חנות שעיקר עיסוקה מוצרי היגיינה, מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, מכבסה, חנות למוצרי חשמל חיוניים לבית (כגון כיריים, מקרר, תנור, מזגן), חנויות משולבות המוכרות מוצרים חיוניים ולא חיוניים יכולות להציע למכירה ולמכור רק מוצרים חיוניים. כל יתר החנויות יכולות למכור על-ידי משלוחים מבלי קבלת לקוחות בית העסק.

משרד הכלכלה והתעשייה מפעיל ומעדכן באופן שוטף את אתר התו הסגול, בו תוכלו למצוא הנחיות מעודכנות לגבי העסקים שפתיחתם מותרת, אלו נותני שירותים יכולים לפעול ומהן ההנחיות התקפות עליהם.

לכל שאלה ניתן לפנות למוקד של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, הפעיל בין השעות  9:00-18:00, ומספרו *2062.

כן ניתן לפנות למוקד פיקוד העורף במספר 104, במוקד נוכחים באופן קבוע אנשי משרד הכלכלה והתעשייה ומספקים למענה מידי לשאלות בנושא פעילות המגזר העסקי.

אגב, אם רציתם לצאת להתאווררות עם הרכב – כדאי לנצל את הסגר לביקור במוסך. המוסכים בישראל יטפלו בכם: מוסכי איגוד המוסכים יפעלו כרגיל לאחר שממשלת ישראל החריגה אותם מהסגר המהודק שיחל הלילה בחצות. זאת מכיוון שמדובר ב'מפעלים חיוניים למשק'. המוסכים יפעלו על פי כללי התו הסגול וינקטו כל האמצעים להבטיח בריאות הלקוחות והעובדים.

האיגוד עצמו נערך להעניק אישורי תנועה ופעילות מתאימים, כגיבוי להחלטת ממשלת ישראל. כמו כן יפעל האיגוד מול חבריו לעדכונים שוטפים וקביעת מתווה תו סגול נדרש.

יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי: "מדובר בשירות חיוני שנתנו בסגרים הקודמים וניתן גם הפעם. המוסכים שבאיגוד עשו בעבר ויעשו הפעם כל מאמץ להקל על קהל הלקוחות, על פי הנדרש. נפעל גם לשמור על כללי הריווח החברתי וההגנה, הן על הלקוחות והן על עובדי המוסכים".

כתיבת תגובה