מפעל הפיס יעניק לרשויות מקדמה בסך 800 מיליון שקל

אופטימיים שם במפעל הפיס. זו השנה השישית ברציפות שבמפעל הפיס מעבירים לרשויות המקומיות מקדמה שמנה על חשבון השנים הבאות. הכסף יאפשר לרשויות להשלים מיזמים מתוכננים ולהתחיל כבר במיזמים חדשים

דוכן מפעל הפיס. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

בסוף השבוע הקודם החליט דירקטוריון 'מפעל הפיס' להקדים תקציבי פיתוח לרשויות המקומיות בסכום כולל של כ-800 מיליון שקל. כספים אלה היו אמורים להגיע בעוד שנתיים, בשנים 2019-2020, אך במפעל הפיס החליטו לאשרם כבר עתה כמקדמה על חשבון שנים אלו.

אין זו הפעם הראשונה וגם לא השנייה שבמפעל הפיס מקדימים לשלם על חשבון השנים הבאות. הקדמה זו באה נוסף על הקדמת מיליארד שקלים על חשבון השנים 2018-2017 שהועברה לרשויות המקומיות בתחילת השנה. המטרה היא לאפשר לראשי הרשויות להשלים מיזמים מתוכננים ולהתחיל כבר עכשיו מיזמים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

אלוף במיל' עוזי דיין, יושב ראש מפעל הפיס, אמר כי הקדמת תקציבים לרשויות המקומיות זו השנה השישית ברציפות, תורמת להאצה של ממש במימוש מיזמי הפיס ברשויות המקומיות בתחומי החינוך, הרווחה, הספורט, פעילות צעירים וגיל הזהב, תרבות, אמנות, ספריות, מרכזים לגיל הרך, לנוער ולגיל הזהב, מרכזי מוזיקה ועוד.

דיין אמר עוד כי הקדמת כספי ההקצאות הביאה לכך שבשנת הכספים הקודמת (2016) מימשו ברשויות המקומיות מיזמי פיס בסכום שיא של 1.117 מיליארד שקל. סכום זה כפול מהמימוש שנרשם לפני חמש שנים. יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים רעות, חיים ביבס הוסיף ואמר כי מרכז השלטון המקומי יפעל להעמיד לרשות הרשויות יועצים שיסייעו בניצול נכון של ההקצאות לטובת כלל התושבים.

כתיבת תגובה