משרד הבריאות: 'פייק ניוז' הופץ אודות הקורונה

אלמונים הפיצו ברשת אתר המתחזה לאתר משרד הבריאות עם הנחיות שונות ושגויות • שר הבריאות: זוהי עבירה פלילית ואני מצפה למצות את הדין בחומרה עם האחראים

הצוות הרפואי הישראלי ליד הספינה | צילום: שגרירות ישראל בטוקיו

משרד הבריאות מפרסם, כי בשעות האחרונות מועברת ברשתות הודעת ״פייק ניוז״ שמעתיקה את אתר משרד הבריאות עם הנחיות מטעות לציבור.

המשרד העביר את הפרטים שידועים לו למשטרת ישראל.

כמו כן פנה שר הבריאות לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה בנושא.

שר הבריאות יעקב ליצמן: ״זוהי עברה פלילית שפוגעת בהערכות המשרד לקורונה ומטעה במזיד את הציבור. אני מצפה לחקירה והענשה חמורה של האחראים".

במשרד הבריאות מדגישים וחוזרים לגבי תופעה של חדשות כוזבות ("פייק ניוז") שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונת.

הודעות רשמיות ועדכונים אפשר לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד הבריאות.

מידע רשמי קיים באתר הייעודי של המשרד בנושא קורונה:

בתוך כך, פרופסור איתמר גרוטו, שחזר מיפן לאחר הטיפול בישראלים שחלו בקורונה באוניה, ונמצא כרגע בבידוד כחוק, מתאר לאזרחים בדף הפייסבוק שלו, את סדר יומו בבידוד: "יום שני, 24.2.20, היום השני לבידוד. התעוררתי היום בשעה 3 לפנות בוקר (ג'ט לג מיפן). מדדתי חום ויצא תקין.

"אתמול עסקתי בעיקר בהתארגנות הבית והמשפחה לבידוד שלי. עברתי לחדר נפרד, שמשמש לי גם כמשרד נייד. אני מקפיד להסתובב עם מסיכה כאשר יוצא מהחדר, ועל הגיינה של שטיפת ידיים וחיטוי באלכוהול כל שעה בערך. אוכל אני מקבל במגש נפרד. בסך הכל הסיכון לבני הבית מאוד נמוך".

בינתיים, על אף שבעולם התפרסם, כי באיראן מתו מהקורונה 50 איש בעיר אחת, ובקוריאה ובאיטליה, נתוני ההדבקה וההתפשטות, עולים כל העת, אולם בנק ישראל, בהתייעצויות הכלכליות שלו, מעריך כי בתוך כמה חודשים ההתפשטות תיבלם, והשפעתו על הכלכלה תתייצב.

כתיבת תגובה