משרד החקלאות מקצה 18 מיליון שקלים לחקלאים שומרי שמיטה

החקלאים יפקידו ב"קרן השתלמות" ולאחר קבלת הזכאות אודות השבתת הפעילות, תועבר תמיכה חלקית בגובה של כ- 50% בתחילת 2022. את היתרה יקבל החקלאי ברבעון האחרון לשנת השמיטה.

דואג לשומרי השמיטה, אריאל . צילום: גרשון אליסון, פלאש 90

לראשונה: בשנת השמיטה הקרובה כל חקלאי בארץ ישראל יוכל שלא לעבד את אדמתו ללא חשש לפרנסת משפחתו ויהיה רשאי להיכנס לתוכנית, לקראת "שנת השמיטה" ולתת לעצמו ודאות וביטחון כלכלי.

על פי הנוהל שפורסם באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משביתי משקים, משתלות עצי פרי ומשביתי כרם יין יתחילו כבר מיום פרסום הנוהל ביצירת חיסכון על שמם, שישמש גם כמענק לשנת השמיטה הקרובה. על כל הפרשה של החוסך תשתתף המדינה ותשמור על התחייבות לטובת הגדלת החיסכון. כך למעשה, בתום התקופה יצטבר סכום שיאפשר להשיג את מטרות התמיכה.  בהתאם לנוהל, לאחר קבלת הזכאות אודות השבתת הפעילות, תועבר תמיכה חלקית בגובה של כ- 50% בתחילת 2022. את היתרה יקבל החקלאי ברבעון האחרון לשנת השמיטה.

בנוסף, ובכדי להקל על החקלאים, משרד החקלאות משריין את תקציב התמיכה עבור כל חקלאי מבעוד מועד. והחקלאי מקבל את כל המידע אודות היקף הזכאות העומד לרשותו באותה השנה. כך יוכל החקלאי לתכנן את שנת השמיטה, מבחינה כלכלית ומעשית. ניתן לומר כי התמיכה בקרן הינה חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור במהלך חשוב זה.

בשנות שמיטה קודמות לא היה תקציב ידוע מראש לשומרי השמיטה וחקלאים שביקשו להצטרף לשומרי השמיטה נאלצו לחיות בצמצום בשנה השביעית ובחשש גדול עד לקביעת גובה השתתפות המדינה. מבתוכנית זו המדינה פותרת בעיה זו ונותנת ודאות לחקלאי ובשנת השמיטה הקרובה חקלאי יוכל שלא לעבד את אדמתו ללא חשש לפרנסת משפחתו.

אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שר החקלאות ופיתוח הכפר:  ״למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש. עבודת האדמה היא מצווה ואני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית שהוקמה בזכות שיתוף הפעולה עם סגן השר הרב יצחק כהן לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה ותוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל״.

כתיבת תגובה