מתי יבוא ה'דנקל'? כך ייקרא קו הרכבת הקלה בגוש דן

שרת התחבורה רגב מאיצה את עבודות הרכבת הקלה בגוש דן • השם החדש שנבחר לקווי הרכבת הקלה: "דנקל" • רגב הצהירה: "לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה"

עבודות הרכבת הקלה בגוש דן | צילום: משה שי פלאש 90

הדנקל מגיע לגוש דן: שרת התחבורה מירי רגב חשפה אתמול (שלישי) במהלך סיורה הראשון במרכז התפעול של הרכבת הקלה את שמה החדש של הרכבת הקלה בגוש דן – " דנקל".

שרת התחבורה ציינה, כי יש חשיבות לשם עברי שמתייחס לגוש דן ולרכבת הקלה. הסרת הלוט התקיימה במהלך ביקורה של השרה רגב במרכז התפעול של הרכבת הקלה, במטרה לעמוד מקרוב אחר האצת העבודות לקידום הקו האדום. השרה סיירה בדיפו (depot) – מרכז התפעול, ונסעה במסגרת נסיעת מבחן של אחד הקרונות עד לפורטל אם המושבות. ומשם במנהרת הרכבת עד לתחנת אם המושבות, שבנייתה הולכת ומסתיימת.

בסיום הסיור אמרה השרה כי פרויקט הרכבת הקלה הוא הגדול והמורכב בישראל, פרויקט הסעת המונים נגיש וידידותי שיסייע בפתרון הפקקים ההולכים וגדלים במטרופולין תל אביב. השרה אמרה למנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק שהוביל את הסיור, כי התרשמה מהתקדמות הפרויקט המורכב, מרצינות ומסירות עובדי החברה. לצד זאת הבהירה רגב: "לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה".

מנכ"ל נת"ע חיים גליק אמר לשרה רגב כי הוא שם את כל יהבו על עמידה בלוחות הזמנים, על מנת שהרכבת תפעל בהקדם האפשרי לרווחת תושבי גוש דן. עוד הבטיח המנכ"ל לשרה כי כבר במהלך השנה הבאה, תחל הרכבת לנסוע באזור פתח תקווה – כחלק מנסיעות המבחן.

הקו האדום שאורכו 24 ק"מ, 12 מתוכם מתחת לקרקע, יחבר את בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק. צפי הנסיעה ברכבת עומד על 6 דקות נסיעה מתחנת אבא הלל ברמת גן לתחנת קרליבך בתל אביב, כ-6 דקות מתחנת בן גוריון בבני ברק לתחנת שאול המלך בתל אביב וכ-9 דקות מתחנת ביאליק ברמת גן לתחנת בילינסון בפתח תקווה.

כתיבת תגובה