מתקפת סייבר על בית החולים הלל יפה

בית החולים הלל יפה בחדרה נמצא כעת תחת מתקפת סייבר | האקרים שתקפו את מערכות המחשוב דורשים כופר | האירוע בטיפול מערך הסייבר הלאומי | החולים יועברו, במקרה שייווצר צורך, לביה"ח לניאדו שבנתניה

המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה | צילום: דוברות

במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה עדכנו כי בשעות הבוקר מתחולל אירוע סייבר שפגע במערכות המחשוב של בית החולים וכי המרכז הרפואי מתנהל עתה באמצעות במערכות חלופיות המשמשות להענקת הטיפול השוטף לחולים.

מבית החולים נמסר כי אירוע דרישת הכופר ע"י ההאקרים דווח למשרד הבריאות ולמערך הסייבר הלאומי באופן מיידי ונמצא בטיפול על ידי "טובי המומחים בתחום", כלשון ההודעה.

עוד נמסר מהלל יפה כי "בית החולים מתנהל כעת במערכות חלופיות לטיפול בחולים. הטיפול הרפואי בבית החולים מתקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה".

המדובר הוא, כך על פי הודעת בית החולים, באירוע סייבר מסוג כופרה ללא התראה מוקדמת, שפגע במערכות המחשוב של בית החולים. אולם מבית החולים מיהרו להדגיש, כאמור, כי מלבד פעילות אלקטיבית לא דחופה – כלל הטיפול בחולים מתנהל כרגיל.

במקביל, בבית החולים 'לניאדו' הסמוך, השוכן בעיר נתניה, ערוכים לקבל מטופלים מהלל יפה, במידה שייווצר צורך. בתיאום עם מד"א, הערוך לכך, יועברו במידה הצורך חולים מהלל יפה ללניאדו.

מבית החולים נמסר כי הציבור יעודכן בפרטים בהתאם להתפתחויות.

2 תגובות ל: "מתקפת סייבר על בית החולים הלל יפה"

  1. זה יותר משנתיים, כל העולם יודע על מתקפות כאלה. איך לא הצליחו בישראל להגן על מערכות מרכזיות של המדינה?

  2. כיון שהכנסת מערכות חדשות דורשת אישורים ארוווווווווווכים ממשרדי ממשלה בהם אוהבים לשתות קפה ופחות לעבוד, הכל עובד על המערכות הישנות.
    אני אישית עבדתי באחד המפעלים החיוניים במדינה, כל המערכות שם עם ווינדוס XP!!!!!!!!

כתיבת תגובה