נהירה אל… הקלפיות, הקניונים והפארקים

החגיגה הדמוקרטית בעיצומה, והעם נוהר אל הקלפיות באחוזי הצבעה ניכרים • מיליוני אנשים שכבר מימשו זכות הצבעתם, נוהרים לניצול היום החופשי בקניות ובטיולים • רשתות מציגות עליות בפדיון באחוזים גבוהים מבחירות מועד א

נוהרים אל הקלפיות. הרה"ג רבי גרשון אדלשטיין שליט"א | צילום: אהרון קרון, פלאש 90

קצב הנהירה של האזרחים לקלפי גבוה מאוד בבחירות הנוכחיות. עד השעה 10:00 בבוקר הצביעו 956,856  אזרחים שהם כ-15% מכלל המצביעים בארץ. מדובר על נתון שלא נראה בארץ מימות בגין-שמיר-פרס. בשנת 1984 עמד האחוז בשעה עשר בבוקר על 15.4 ומאז הוא הלך וירד. מדובר על עליה של 2.1 מהבחירות הקודמות.

הפעילים מכל המפלגות מתזזים בכל המרץ להביא עוד ועוד בוחרים אל הקלפיות ועד השעה 14:00 הגיעו כבר לקלפיות 36.5% מכלל בעלי זכות ההצבעה מה ש כבר מכנס את האחוזים לכמות הצבעה רגילה, כשמדובר בסך הכל ב-0.8% יותר מכמות המצביעים בשעה הזו בבחירות קודמות. במטות המפלגות החרדיות מביטים בעוגמה רבה אל הנתונים וכל בר דעת מבין שאחוזי הצבעה גבוהים במגזר הכללי מסוכנים מאוד עבור היהדות החרדית. תקוותם הייתה כי בשל הבחירות החוזרות והמיאוס בציבור הכללי מהמערכת הפוליטית, ירדו אחוזי ההצבעה.

באגודת ישראל הביאו את רעיון קמפייני המאצ'ינג אל הבחירות ובמטות החסידיים יש מסכים המראים את נתוני ההצבעה של החסידויות השונות. עד לשעה 15:30 הצביעו 77% מקהילת גור, 69% מקהילת דארג, 66% סלונים, 65% פיטסבורג ו-64% מקהילת ביאלא.

כאתר המתמקד בפן הכלכלי של החיים נספר לכם, שכפי שכתבנו אמש, העם אכן מנצל את יום השבתון לבזבוז ולבילויים. מקניוני עזריאלי מדווחים על פי 3.5 אנשים מביום רגיל, כ-220,000 מבקרים עד השעה 13:00 והם מעריכים שעד סוף היום, כמיליון איש יבקרו רק בקניוני הרשת. מתברר שהישראלים יודעים לנצל היטב את יום השבתון ועשרות אלפים הגיעו גם לשמורות רשות הטבע והגנים, ובחוף פלמחים נרשם עומס חריג והאזרחים התבקשו שלא להגיע למקום. יאיר לפיד ופוליטיקאים נוספים ירדו אל החופים לנסות ולדוג עוד אי אלו קולות צפים, כך מדווחים בחדשות 12.

חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) שדרכה עוברים מרבית נתוני הסליקה בארץ דיווחה, כי כמות העסקאות בשעות הבוקר המוקדמות דמה לקצב העסקאות שנרשם בימי שישי. אולם שימו לב, בין השעות 12:00 ל-13:00 קצב הפעולות עמד על למעלה מ-7,500 עסקאות בדקה ולמעלה מ-450 אלף עסקאות בשעה. במהלך אותה השעה היו רגעים שהישראלים התעלו על עצמם והקצב עמד עלה על 8,000 עסקאות בדקה.

 

לדברי שב"א סיכום נתוני יום הבחירות 2019 בניסן, בשל סמיכותו לפסח, הצביע על רכישות בהיקף של 850 מיליון ₪ בכרטיסי אשראי בלבד. הבחירות הנוכחיות צמודות לחגי תשרי ורבים כבר באים לחנויות עם תלושי שי שקיבלו מהמעבידים.

רשת ויקטורי מסרה לחדשות 12 כי בעקבות יום הבחירות והסמיכות שלו לחגים מהבוקר נרשמה עלייה של כ-58% לעומת הממוצע היומי. המוצר המבוקש ביותר היום בסניפי הרשת הוא פילה דג סלמון, שמוביל את רשימת המכירות ומיד לאחריו על פי הסדר עגבניה, מלפפון, אבטיח וערק עלית.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, הסביר כי "ימי שלישי שלנו ידועים כימים אטרקטיביים במיוחד עם מבצעי שלישוק במחלקת הירקות, בעקבות עיתוי הבחירות בסמיכות לחג התכוננו מראש בצוותים מתוגברים בסניפים ועד כה פקדו את סניפי הרשת עשרות אלפי ישראלים המנצלים את הזמן לקניות החג".

גם בתחום מוצרי החשמל נרשמים ביקושים ערים במיוחד וארז וסנר, מנהל רשת מחסני חשמל המונה 60 חנויות בפריסה ארצית, סיפר לחדשות 12: "אלפי ישראלים נהנו מיום הבחירות וניצלו את הסמיכות לתקופת החגים כדי לרכוש מתנות ומוצרי חשמל לבית. בהשוואה לבחירות בחודש אפריל האחרון, עד לשעה זאת נרשם גידול של 10% במחזור המכירות. העיר שממוקמת ראשונה בהיקפי הפידיון היא תל אביב, אחר כך באר שבע, חיפה ואילת. בין המוצרים הפופולריים שנרכשו בסניפי הרשת: שואבי אבק, מכונות קפה, בלנדרים, מסכי טלוויזיות, סמארטפונים ומוצרי גיימינג".

חשוב לדעת שהעליה המטאורית בכמות המכירות, אינה בהכרח מועילה לעסקים. הן מי שנזקק וקנה היום שואב אבק, או מקרר, לא יבוא מחר לרכוש את אותו המוצר. כך שבסך הכל הלקוחות מסיטים את ימי הקניות שלהם ומרכזים אותם לימי השבתון. כאשר עלות העובדים דווקא ביום זה כפולה, והרשתות נאלצות אף לגייס כוח תגבור בשל הביקושים הגבוהים, ייתכן מאוד שבסופו של דבר, הם מפסידים בסיכום השנתי. אם כי, לתזרים הגבוהה המגיע באופן מרוכז, יש מעלות שלו במחיר הכסף.

'ביזנעס' בטוח כי הבוחרים החרדים שקיימו כבר את מצוות רבותיהם והצביעו, ישמרו את קניותיהם לימים אחרים, ועד סוף היום יעבוד כל אחד במצווה השנייה של לפעול ולהשפיע על אחרים להגדיל תורה ולהאדירה.

כתיבת תגובה