ניסיון נוסף להעלאת 'סטארבקס' ארצה

'קבוצת פוקס' בודקת אפשרות להקים בזכיינות סניפים בארץ לרשת בתי הקפה הגדולה בעולם • לפני 18 שנים היה ניסיון נפל להבאת הרשת לארץ, על ידי דלק ישראל

רשת בתי הקפה סטארבקס | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סטארבקס (Starbucks), רשת בתי הקפה הגדולה בעולם המפעילה בעולם קרוב ל-30 אלף סניפים, עומדת לנסות להיכנס שוב לישראל, לאחר שכשלה בכך לפני 18 שנה. ב'ידיעות אחרונות' דווח כי הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס, נמצא במגעים להקמת שותפות בתחום המזון עם האחים ארי ויורם ירזין, מסעדנים ותיקים והם החלו לבדוק אפשרות לקבלת זיכיון לסטארבקס.

בשנת 2001 שימשה דלק ישראל כזכיין מקומי לסטארבקס, שפתחה בישראל חמישה סניפים. המהלך לא הצליח כלל והרשימה לכישלון החברה בארץ היא ארוכה, כשבראשה ניצבת העובדה, כי השקת הרשת נעשתה בעיצומה של האינתיפאדה השנייה, בזמנים שבהם בתי קפה ואוטובוסים התפוצצו ברחובות וגרמו לעשרות הרוגים ל"ע.

במבט לאחור התברר עוד כי תמהיל המוצרים לא היה אטרקטיבי כלל, המיקומים שנבחרו לא התאימו לקונספט של הרשת ובנוסף בתי קפה מקומיים הציבו תחרות מול הרשת האמריקאית. כלל הגורמים יצרו את הכישלון של הרשת בישראל תוך פחות משנתיים.

במהלך השנים דובר כמה וכמה פעמים, על חזרת הרשת לארץ. זאת לאחר שינוי תפריטים ברחבי העולם, שדרוג סוגי הקפה והרחבת מגוון המאפים והמזון. סיבה נוספת לסיכויי הצלחת הרשת בשנית, טמונה בעובדה, כי ישנו גידול במספר התיירים המגיעים לישראל המכירים את סניפי הרשת מרחבי העולם.

כעת נראה כי הנושא נבדק שוב לעומק בידי שלושת השותפים, שבודקים במקביל אפשרות לקבלת זיכיון מרשת ההמבורגרים האמריקאית שייק שאק (Shake Shack). נציין כי בישראל לעומת ארה"ב, ישנן חנויות 'דרייב אין' מועטות מאוד שבהם הלקוחות מזמינים את המוצרים מתוך רכבם. יתכן שבשל צפיפות הערים כאן, זה לא ממש קונספט מתאים, אבל אולי כניסת הרשת לישראל, תביא בכנפיה שינוי גם בתחום זה ותרחיב פריסת רשתות כאלה.

תגובה אחת ל: "ניסיון נוסף להעלאת 'סטארבקס' ארצה"

  1. מגזין שותים פירסמו השבוע שסטארבקס אמרו שאין להם תכניות לפתוח סניפים בארץ 🙁

כתיבת תגובה