ניצל את כרטיס העובד: עובד הדיוטי פרי חשוד בהברחות

עובד במסעדה בדיוטי פרי חשוד בהברחת סיגריות וטבק | סך הסחורות שהבריח במהלך התקופה בה הוא חשוד עתה, עומדת על שווי של 340 אלף ש"ח בשמונה חודשים בלבד, כאשר המס שלא שילם מצטבר לכחצי מיליון ש"ח | החשוד צבר בעבר שתי עבירות של ניסיון הכנסת סיגריות דרך המסלול הירוק

דיוטי פרי בנתב''ג | צילום: יח''צ

עובד במסעדה בדיוטי פרי בנתב"ג חשוד כי ניצל את כרטיס העובד שלו, המאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים בשדה התעופה, כדי לרכוש כמויות מסחריות של סיגריות ומוצרי טבק ללא תשלום המסים המתחייבים מכך, ולהכניסם למכירה בישראל באמצעות רשתות חברתיות, בעיקר טלגרם.

במסגרת פעילות של יחידת הסמים והמכס נתב"ג (יס"מ) עלה החשד כי שניר קלימי, עובד במסעדה בדיוטי פרי, נוהג להבריח מוצרי טבק לארץ. אמש בשעות הערב, נצפה העובד כשהוא רוכש מוצרי טבק בחנות דיוטי פרי. לאחר הרכישה יצא החשוד מהדיוטי פרי באמצעות כרטיס העובד שלו, והלך לחניון העובדים מבלי להחזיר את המוצרים. לאחר שעוכב לבדיקה נמצאו ברשותו 12 פקטים שרכש באותו ערב וברכבו נמצאו עוד 12 פקטים שרכש יום קודם לכן.

מבדיקה במערכות המידע נמצא כי החשוד ביצע כ-340 רכישות של מוצרי טבק בדיוטי פרי במהלך 8 החודשים האחרונים בסכום מצטבר של למעלה מכ-340,000 ₪. סכום המס שהתחמק מתשלומו מוערך בכחצי מיליון ₪.

על פי החשד, העובד תמרן את רשויות האכיפה על ידי כך שרכש כרטיסי טיסה אשר אפשרו לו לרכוש מוצרים בפטור ממס, לא התייצב לטיסות, וניצל את כרטיס העובד שלו על מנת להעביר את המוצרים לרכבו מבלי לעבור במסלול הבידוק במכס.

במקביל, לחשוד שתי עבירות קודמות של ניסיון הכנסת סיגריות שלא כדין דרך המסלול הירוק בשנים 2016 ו-2019.

כתיבת תגובה