נפגעי משבר הקורונה הפגינו ברחבי הארץ

המחאה של העצמאים – שהתאחדו עם יתר נפגעי הקורונה, אך לבשו זהות של הפגנות שמאל, נמשכת • אתמול הפגינו כאלפיים איש בככר רבין ועוד כאלף בגן צ'ארלס קלור • הפגנות נוספות בבאר שבע, חיפה וירושלים • ואילו בפתח תקווה נשמע קולם של פעילי הימין

עצמאות, קוים לדמותה | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

שורה של הפגנות בכל רחבי הארץ התקיימה אמש (מוצ"ש) בה נכחו, לדברי המארגנים – מקרב גופי שמאל, בעיקר – שכירים, עצמאים, בעלי עסקים קטנים, שוכרי דירות, מורים, עו"ס, יהודים, ערבים, תושבי הפריפריה ותושבי המרכז – וכפי שהגדירו המארגנים: כל נפגעי משבר הקורונה. הההפגנות התקיימו בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע.

בהודעות שהופצו ערב ההפגנה נאמר: "אנחנו לא מוכנים להיאבק בנפרד. לא מוכנים להיכנע להפרד-ומשול. נגמרו הימים שהמורות הפגינו לבד, והמובטלים הפגינו לבד, והעצמאים הפגינו לבד. הערב אנחנו מתאחדים: שכירים, עצמאים, בעלי עסקים קטנים, שוכרי דירות, המורות והמורים, העובדים והעובדות הסוציאליות, יהודים, ערבים, תושבי הפריפריה ותושבי המרכז. אנחנו קוראים לכל אזרח ואזרחית שנפגעו מן המשבר הזה לתרום למחאה לביטחון כלכלי ונגד הממשלה של המנותקים. הערב מוצ"ש נקיים ארבע הפגנות ברחבי הארץ ובשבוע הבא נרחיב את המאבק".

המפגינים טענו כי בזמן שמיליון וחצי חותמים אבטלה  – בממשלה חותמים על הסכם הג'ובים הכי גדול בהיסטוריה: 36 שרים, 18 סגני שרים, 2 מעונות ראש ממשלה לגנץ ולנתניהו – וכך פרצה אמש במלוא עוזה תחילתה של מחאת העצמאים שהתאגדו יחד. "מחלקים מתנות לעצמם, לבעלי ההון, מורידים אותנו על הברכיים ונותנים לבנקים לעשות בנו כרצונם. בזמן שאנחנו לא יודעים איך נשלם חשבונות ושכר דירה – הם מוצאים זמן לעשות סידורי כסאות, להחליש את הכנסת, לדבר על סיפוח, ולסגור ביניהם על חוקים שהולכים לעזור רק להם – ולא לנו. הם חתמו על הסכמים קואליציוניים שלמים בלי להזכיר אף מילה עלינו ועל החיים שלנו", אמרו חלק מיוזמי המחאה, ערב ההפגנה.

הדרישות של המפגינים ברורות: החזר 100% מההכנסה לשכירים ולעצמאים בתקופת המשבר, לצד השקעה בבריאות, בחינוך, בתחבורה ציבורית, בדיור ציבורי וברווחה.

במהלך ההפגנה בתל אביב, שבה נכחו כאלף איש במרחק שני מטר זה מזה נישאו שלטים ונאומים בגנות נתניהו וממשלתו יחד עם גנץ.

במקביל נציין כי התקיימה הפגנה מטעם פעילים בימין ובעיקר בליכוד, נגד בית המשפט, בפתח תקווה.

נציין כי גם איחוד האמבולנסים בישראל הודיע כי הוא שותף למחאת השולמנים והגברת המחאה. איחוד האמבולנסים בישראל הינו גוף מקצועי המאגד את חברות האמבולנסים הפרטיים בישראל, בכדי לקדם את מעמדן ואת האינטרסים החשובים להם ולמדינה יחד עם קידום כלל הרפואה הטרום אשפוזית במדינת ישראל.

במדינת ישראל יש כ-1,200 אמבולנסים, מחצית מהם מופעלים ע"י ארגון מגן דוד אדום והיתר על ידי חברות האמבולנסים הפרטיים בפריסה ארצית, אשר התאגדו תחת איחוד האמבולנסים בישראל.

בעת הזו, איחוד האמבולנסים בישראל שמחים להצטרף למחאה והזעקה על הטיפול הלקוי במצב החירום הכלכלי של המדינה בעקבות משבר נגיף הקורונה.

האמבולנסים הפרטיים מורכבים מחברות בע"מ אשר מעסיקים מאות שכירים, אך גם מעשרות עצמאים המפעילים עוסק מורשה וכדו', פרילנסרים שעובדים תחת החברות ועוד.

לדברי האיחוד, "החל מפרוץ המשבר החל הקושי בתחומינו להכות ולשבש את מאזן הכספים היקף עבודה השוטפת צנחה בכ-40%;הזמן הנדרש לכל נסיעה שנדרשים לבצע הכפיל את עצמו, בעקבות הצורך בלבישת ציוד מיגון וביצוע פעולות חיטוי לפני ואחרי כל יציאת צוות האמבולנס לנסיעה; מחירי הנסיעות לא עלו – זאת למרות שהעלויות (מיגון חיטוי וזמן עבודה) קפצו פי שנים. החברות הוציאו חלק נרחב מהשכירים המועסקים בחברות לחל"ת ומנסים בכל דרך לשרוד את התקופה הנ"ל, אנו החברות, העצמאים, לא מסוגלים ומתקשים לעמוד במצב.

"מעבר למשמעות של הנזק הכלכלי לחברות במידה ונהגי האמבולנסים לא ישרדו את המשבר, הנזק שייגרם לקשישים, חולים ולכלל מקבלי השירותים על ידי אמבולנסים, יהיה רב ויגרום נזק לכלל רמת הרפואה הטרום אשפוזית במדינת ישראל".

כתיבת תגובה