נת"ע שוב מחללת את השבת בבני ברק

בשונה מן הסיכומים, חברת נתיבי תחבורה עירוניים הפרה את מנוחת השבת בעבודות הרכבת הקלה • דרישה ציבורית רחבה שלא לאפשר יותר כל עבודות גם כאלו הנחשבות חיוניות • פסק הלכה קובע כי לא ניתן יהיה להשתמש ברכבת אם נעשה עבורה חילול שבת עד למועד שבו הייתה מוכנה אילולא חילול השבת

עבודות הרכבת הקלה | צילום: פלאש 90

חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים, הבונה את הרכבת הקלה בגוש דן, שוב הפרה סיכומים מוקדמים ובשבת האחרונה התבצעו עבודות באתר הבניה של הרכבה הקלה, באזור צומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר, כי לאחרונה הציבה החברה שני קרוואנים בצומת ונראה היה כי העבודות במקום מתחדשות. ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, סיכם עם נת"ע כי לא תתקיים במקום עבודה בסופי שבוע והשקט ישמר לאורך כל השבת.

אולם חרף כל ההבטחות, החברה הביאה למקום עשרות עובדים, שיצאו ובאו במקום וביצעו עבודות, שלכאורה אינן 'עבודות חיוניות', שהשבת אמורה להידחות מפניהן. תושבי העיר שכאבו את חילול השבת, הפגינו במקום וקראו להפסקת העבודות.

ב'המודיע' דווח עוד, כי במוצאי שבת התקשר רובינשטיין אל מנכ"ל נת"ע, חיים גליק ונזף בו 'קשות' על הפרת הסיכומים והפגיעה בשבת. רובינשטיין אמר כי "עיריית בני ברק תעשה הכל כדי לסכל את המזימה, לחלל שבת בתוככי העיר בני ברק".

אם העבודות יימשכו, יש בידי עיריית בני ברק, כמה וכמה אפשרויות לעיכוב ביצוע העבודות. אחת מהם התפרסמה בעבר ב'כלכליסט', כאשר עיריית בני ברק איימה לנתק את המים הזורמים לעבר אתרי הבנייה השונים, בשטחה של העיר בני ברק.

לאורך השנתיים האחרונות, חברת נת"ע ביצעה עבודות רבות בשבתות והדבר אף הגיע להפגנה גדולה ולצווים שונים, אולם בהתערבות בית המשפט הצווים נעצרו. כעת נראה כי חלפו הזמנים של עבודות חיוניות וכל הסיכומים מהעבר, על עבודות כאלו ואחרות, אינן רלוונטיות והדרישה הציבורית מעיריית בני ברק, היא לשים קץ לעבודות וחילול השבת בתחומי העיר, בכל הדרכים הכשרות לשם כך, גם בעיכוב לוח הזמנים.

'ביזנעס' מבקש להזכיר כי בכל הנוגע לחילולי השבת בעבודות הרכבת בקו תל אביב-ירושלים קבע לאחרונה הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א ראב"ד הבד"צ של העדה החרדית מירושלים, כי יש להמתין מלהשתמש בקו הרכבת לירושלים 'בכדי שיעשה'.

נוסיף עוד, כי בעקבות חילולי השבת בעבודות במתחם הרכבת הקלה, הוציא היום ראש עיריית בני ברק מכתב חריף להנהלת נת"ע האחראית לעבודות במקום.

במכתב מדגיש רובינשטיין כי עצם קיום העבודות במהלך השבוע הינו בחסות צו בית משפט המגביל את העבודות שניתן לקיים בשבת למקרים של פיקוח נפש, ומביע תקווה כי מדובר במעידה חד פעמית. בהמשך המכתב דורש רובינשטיין לקבל את ממצאי התחקיר הפנימי וללמוד אלו צעדים בדעת נת"ע לנקוט על מנת לוודא שתרחיש חמור שכזה לא ישנה.

גורמים בעיריית בני ברק עמם שוחחנו מציינים כי מכתב זה הינו נסיון לפתור את העניין בדרכי נועם למול הנהלת נת"ע החדשה ואומרים כי במידה ויתברר שהנושא לא נלקח ברצינות על ידי נת"ע, לא תהסס העירייה לפעול להפסקות העבודות במתחם אף במהלך השבוע. "לא ניתן יד בשום פנים לאופן לחילול שבת חמור זה, נמצא את הדרך לעצור כליל את העבודות ככל שיתברר שפניה של נת"ע לקיים עבודות תוך חילול שבת רח"ל", מציין גורם בכיר בעירייה.

תגובה אחת ל: "נת"ע שוב מחללת את השבת בבני ברק"

  1. כל מי שחולף באיזור בשבת רואה שבאופן קבוע ישנם עבודות, לא היתה שום הפסקה, וכל שבת ושבת למרבה החרפה מתקיימות עבודות במקום
    אני חולף שם הרבה פעמים בשבת, וכן רואים תמיד בז'בוטינסקי את הפועלים הולכים הלוך וחזור, ובאתר העבודות רואים אותם נכנסים ויוצאים…
    מאז הפגנת השבת של זייברט לא השתנה שום דבר, עבודות כסדרן, ופתאום עקב צורך פוליטי התעוררו שוב? מה קרה? מחפשים מצביעים?
    תסתכלו בהמודיע הבוקר (ב) מה ההיקש: "בבחירות הבאות יש להצביע למפלגה שחורטת על דגלה את השבת".
    בושה.
    אוי למי שלוקח את השבת ועושה ממנה קרדום לחפור בו.
    מוחה כשנוח לו, שותק כשנעים לו.

כתיבת תגובה