סדום ועמורה • עיריית ירושלים מממנת פריצות בשבת

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים היושב באופוזיציה כותב לחברי המועצה החרדים: איך יש לכם את העוז לעמוד מול גדולי הדור, שעה שאתם עומדים מן הצד ומאפשרים לעירייה לממן מופעי תועבה, פריצות וחילולי שבת?

פסטיבל ישראל (ארכיון). צילום: מיכל פתאל | פלאש 90

במכתב חריף וכואב ששיגר לפני שעה קלה, חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג לחבריו החרדים והדתיים סביב שולחן מועצת העיר, מבקש קינג מחבריו לפעול מיידית לעצירת המימון והחסות העירונית לפסטיבל ישראל שלדבריו כולל השנה שורה ארוכה של מופעי פריצות שלא לדבר על חילולי שבת.

קינג כותב: "אני כותב לכם הודעה זו, כאשר אני מרגיש שליבי ממש מדמם, ממש כך. מעולם לא הרגשתי כך. אנו ערב חג מתן תורה ונראה שמעולם לא נראתה העיר רחוקה יותר מלהדמות לעיר התורה, כי העירייה שאנו חברים במועצתה, מקדמת את העיר למצב של סדום ועמורה.

"אני מבקש את סליחתכם על התוכן הפוגעני, אך לא ראיתי דרך אחרת לשתף אתכם מבעוד מועד עם הגל העכור שעלול לשטוף את רחובותיה של עיר הקודש. גל שהתפתח כבר לפני כמה חודשים, במופע התועבה בגינו פרשתי לבדי מהקואליציה. לצערי הרב, אף אחד מכם לא הצטרף אלי…והנה מגיע הגל הבא. גל שכל כולו תועבה, זימה, פריצות וחילול שבת והכל בפרהסיה ובמימון עירוני. שוב, אני מבקש סליחה על המראות שתחזו בהם. 'כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו…'.

"חברי מועצה יקרים. אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה לעשות הכל על מנת למנוע את הזימה, הפריצות, התועבה וחילולי השבת שהעירייה שותפה בהם במסגרת פסטיבל ישראל. במייל הזה, ישנם קישורים לסרטונים שאף נפש לא יכולה שלא להיפגע מהמראות שבהם. אני נאלץ להציג חלק (רק חלק!) מהסרטונים, על מנת לעוררכם במיידית לפעול כנגד התדרדרותה של ירושלים.

"אני לא מסוגל להבין, איך יש לכם את העוז והענווה לעמוד בפני הציבור שבחר בכם ולעמוד אל מול גדולי הדור ששלחו אותנו לייצג את עמדת התורה ועמדת היהדות הקדושה, שעה שאתם עומדים מן הצד ומאפשרים להנהלת העירייה שבה אתם שותפים לממן מופעי תועבה, פריצות וחילולי שבת.

"אנא סלחו לי! אין לי כל כוונה לפגוע בכם, אבל אחיי ורעיי, איך?! איך אתם יכולים לאפשר לזה לקרות בפסטיבל שהעירייה שותפה בו ובנכסים עירוניים! אני ממש מבקש את סליחתכם, אך אין לי דרך אחרת לזעוק את זעקת טוהר המחנה.

"חברי מועצה יקרים. אם אין בכם את העוז והגבורה לצאת כנגד חילול ה' שכזה, אם אין לכם את היכולת לעמוד כנגד תנופת המגמה של חילון העיר ופגיעה בטהרת המחנה, אין לי מושג מה אתם מחפשים בעיריית ירושלים! ושוב, אני מבקש את סליחתכם על שצירפתי את הסרטונים הללו שמהווים רק דוגמא לפריצות והתועבה שאתם, כן, אתם, עלולים להיות אחראים לה!".

ויש גם איום: "בלי נדר, כל אחד שלא יפרוש מהקואליציה על רקע הבושה והכלימה הזו, בלי נדר, לא אמצא את עצמי במחיצתו עד אשר יתנצל בפומבי על חוסר ההתנגדות שלו. אני מתכוון לפנות לגדולי הדור וגדולי התורה, עוד הערב ועד לכניסת חג מתן תורה, זאת במטרה שיורו לכם לפרוש מהקואליציה הנוראית הזו, אשר פוגעת בקדושת העיר וקדושת השבת, כפי שלא היה מעולם. בצער רב, בדאגה רבה לירושלים ותושביה, כי בטוחני, שעל החטאים הנוראיים הללו, כולנו נשלם וביוקר רב", חותם קינג את מכתבו הכואב.

4 תגובות ל: "סדום ועמורה • עיריית ירושלים מממנת פריצות בשבת"

  1. מעניין מה יהיה תירוצם של חברי המועצה החרדים הפעם?

  2. כותרת מידי בוטה לדעתי (בלשון עדינה)
    קוראי ביזנעס לא צריכים להיחשף לשלל ביטויים שכתובים במכתבו,
    אלא א"כ זה משרת אינטרס כלשהו אז לא התכוונתי..

  3. חילול שבת עאלק… מי ישמע…

  4. אין לי בעיה עם פריצות בשבת, יש לי בעיה עם פריצות בכל ימות השנה. יואיל בטובו להסביר במה מדובר, זה מאוד יעזור הרבה יותר מאשר לנסות "להדליק" רבנים בסיסמאות חסרות תוכן. חג שמח

כתיבת תגובה