סוכות בפתח: זה הזמן לרכוש מוצרים בטיחותיים בלבד

לקראת חג הסוכות: הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות בשימוש במכשירי חשמל בתוך הסוכה | בעקבות מקרי עבר של ילדים שהכניסו אצבעות ללהבי המאווררים, קוראים במשרד הכלכלה: "מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט. העדיפו מאוורים בעלי רשת הגנה צפופה שאינה מאפשרת לילדים או תינוקות להכניס אצבעות ולגעת בלהבי המאוורר"

מאוורר | צילום אילוסטרציה: 'פריפיק'

לקראת חג הסוכות הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, פונה לציבור ומבקש תשומת לב מרבית לאזהרות והוראות הבטיחות בשימוש במכשירים חשמליים בתוך הסוכה.

הממונה על התקינה קורא לציבור להימנע מלהשתמש בחיבורים מאולתרים לרשת החשמל ובאבזרי חשמל עם בידוד פגום או חיבורים לא הדוקים בין החלקים.

כמו כן, מציין הממונה כי כחלק ממבנה הסוכה וייעודה, קיימים סיכונים הכוללים את מבנה הסוכה, העשוי בדרך כלל מחומרים דליקים, אשר יחד עם חשיפה לחדירת מים, מחייבים את המשתמשים לפעול בזהירות יתרה בבחירה ובהתקנת אביזרי החשמל בתוך הסוכה, בדגש על שרשראות לתאורה ולקישוט הסוכה. זאת בכדי למנוע היווצרות קצר חשמלי, התחשמלות או שריפה בסוכה.

עוד מציין הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, כי במהלך חג הסוכות ניכר שימוש מוגבר במאווררים במיוחד בחלל הסוכה. לדבריו, "סקרנות טבעית של ילדים קטנים גורמת להם "לחקור" את המאוורר ולנסות להגיע לחלקים המסתובבים בו. חדירת אצבעות דרך הרשת, שאמורה למנוע מגע עם הלהבים המסתובבים של המאוורר, עלולה לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות".

בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לרשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, יוצאים בקריאת אזהרה לציבור ההורים: "מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט. העדיפו מאוורים בעלי רשת הגנה צפופה שאינה מאפשרת לילדים או תינוקות להכניס אצבעות ולגעת בלהבי המאוורר". לדברי הממונה על התקינה, המוצר חייב לעמוד בהוראות התקן הרשמי ת"י 900 חלק 2.80 "בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים", לרבות בדרישות שמהותן למנוע סכנות מכניות ובהוראות שימוש ואזהרה.

יודגש כי ברכישת אבזרי חשמל  ומכשירים חשמליים יש לוודא  שכל מוצר מסומן  בסימון ברור ובר- קיימה  בפרטים הבאים, כנדרש בתקן: דגם המוצר או מספרו קטלוגי; ההספק המקסימלי בוואט; שם וכתובתו של היצרן או הספק המורשה או שמו המסחרי, ארץ יצור; שם היבואן וכתובתו או שמו המסחרי ,ארץ יצור (למוצרים מיובאים).

כל הסימונים הנ"ל על גבי המוצר חייבים להיות בשפה העברית, ברורים לקריאה ועמידים בפני שפשוף או מחיקה.

כתיבת תגובה