סופרב? מקסימה? מאזדה 6 פרמיום לוקחת אתכן בסיבוב

לפני כשנה לקח מנדי לסיבוב את הדגם הפשוט יותר והבסיסי של מאזדה 6, הפעם לקחנו למבחן את הדגם החזק של מאזדה 6, פריומים פלוס.

אם בגרסה הרגילה תא הנוסעים מהודר – בגרסה המשודרגת הדבר נכון עוד יותר: דיפוני עור, דשבורד משולב בפסי כרום. הגה נאה יותר מהקודם, עם קרוז קונטרול, שליטה על הרדיו והאודיו, ומדפים להעברת הילוכים מאחורי ההגה; מסך מגע דובר עברית רהוטה בן 7 אינטש עם מצלמת רוורס, נווטן (I go ו- waze) ופנגו. המסך יוצא מהחלק העליון של הקונסולה המרכזית, כמו בב.מ.וו. הוא נוח לתפעול, אך לא ניתן לנגוע בו באמצעות נגיעה כשהמכונית בנסיעה, אלא באמצעות ג'ויסטיק. ומתגים, כמו: BACK. משמאל לידית ההילוכים יש מתג נוסף שדרכו ניתן להעביר את המנוע למצב ספורט, הבשרני יותר.

מערכת המולטימדיה יוצאת מהחלק העליון של הקונסולה המרכזית, כמו בב.מ.וו. ובנוסף באמצעות פלסטיק קטן מאחורי ההגה, יש על השמשה הקדמית השתקפות של המהירות ואת התמרורים. זה נחמד, משום שלא צריך להוריד עיניים מהכביש כדי לדעת מה מהירות הנסיעה. עם זאת, לוח המחוונים אנלוגי ואינו דיגטילי – כמו במרבית המתחרות ברמת המחיר הזו. באמצעות ההגה תוכלו לשלוט על מערכת השמע, בלוטות' ועוד. מאחורי ההגה תוכלו להסתייע בידיות להעברת ששת ההילוכים.

עוד באבזור: מפתח חכם והנעה באמצעות מפתח. בחזית, פנסי לד עוקבי פנייה. חיישני אורות, חיישני גשם, חישוקי מגנזיום 19 אינטש ומצלמת רוורס. במאזדה 6 מערכת שמע מעולה של BOSH שתעניק לכם הרגשה כאילו אתם יושבים בהופעה חיה בקיסריה, עם אלף ואחד כלים. בקרת האקלים מפוצלת, עם פתחי אוורור מאחור – אבל אין בהם שליטה.

המושבים במכונית מרופדים עור. הנהג והנוסע שלצדו נהנים ממושבים חשמליים. המושבים נוחים ולכל חמשת הנוסעים במכונית יש שפע של מקום. במושב האחורי יש מרווח טוב מאחור, שלושה מגודלי גוף יתקשו, עם זאת, לשבת יחדיו במושב מאחור. אם ישבו שם שניים, הם יוכלו להוריד את גב המושב האמצעי וליהנות ממשענת ליד וממתקן לכוסות.

המכונית הזו מגיעה עם מנוע בנפח 2500 סמ"ק ו-190 כוח סוס. הוא חזק, אין ספק, אבל גם דורש "רגל כבדה" על הגז כדי למצות את כוחו. המנוע הזה היה נחשב מעולה, אלמלא הטורבו שנכנס לחיינו. זה גורם לו להרגיש קצת חוסר גמישות, משום שהמהירות מגיעה בסל"ד גבוה. למרות זאת צריכת הדלק סבירה, ועומדת על ליטר דלק לכל 11 ק"מ של נסיעה משולבת. בהאצה מהירה גם תשמעו את המנוע – אך בשיוט רגוע תא הנוסעים מבודד מפני רעשי חוץ. גם במהירות גבוהה, מאזדה 6 יציבה יחסית – כולל בסיבובים – אם כי לא הבאנו אותה למצבי קיצון.

מבחינת בטיחות: יש כאן מערכת התראה מפני תאונות של מאזדה, שמחליף את 'מובילאיי'. היא מעולה ובסטייה מהדרך גם מרעידה את ההגה. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית לא עבדה, לפחות אצלי, בצורה טובה דיה: היא גרמה לרכב להאט כשכלי-הרכב שלפניי האט, אך המהירות לא גברה אוטומטית כאשר הנהג שלפני האיץ. ניסיתי את זה בעיר, במהירות שפחותה מ-25 קמ"ש. ייתכן שניתן לשנות זאת באמצעות ההגדרות.

והמחיר? עומד על 196 אלף שקלים. אז אם שאלתם את עצמכם מה לקנות, המאזדה הזו משאירה אבק למתחרות. 

כתיבת תגובה