סיכונים בעת השתלות שיניים

freepik

השתלת שיניים היא הדרך הטובה ביותר להחליף שיניים חסרות. שתלים הם שורשי שיניים מלאכותיים המוחדרים לעצם הלסת כדי לתמוך בכתר, גשר או תותבת. הם יכולים להיות עשויים מטיטניום או פורצלן וסגסוגות מתכת.

הסיכון העיקרי של השתלות שיניים הוא זיהום. זיהום יכול להתרחש כאשר חיידקים חודרים למקום הפצע. כדי להימנע מכך, אסור למטופלים לאכול מוקדם מדי לאחר הניתוח, לצחצח שיניים מוקדם מדי לאחר הניתוח, או לעשן במשך זמן רב לאחר הניתוח.

השתלת שיניים היא טיפול נפוץ לחולים עם אובדן שיניים. שתלים הם שיניים מלאכותיות הממוקמות בניתוח לתוך עצם הלסת כדי להחליף שיניים חסרות.

האם הסיכונים קשורים למצב המטופל?

הסיכונים הקשורים להשתלות שיניים משתנים בהתאם לסוג השתל ומצבו של המטופל.

הסיכון הנפוץ ביותר הוא כשל בשתל, המתרחש כאשר השתל אינו מצליח להשתלב עם העצם או הרקמה. זה יכול לקרות אם אין מספיק עצם באזור או אם חלף יותר מדי זמן מאז הניתוח.

ישנם גם סיכונים הקשורים להרדמה וזיהום מכל ניתוח, כמו גם סיכונים אחרים התלויים במצב הספציפי שלך.

שתלים נבחרים לעתים קרובות מכיוון שהם מציעים פתרון לטווח ארוך לשיניים חסרות. הם עשויים מטיטניום וממוקמים בעצם הלסת. לאחר מכן מוברג השתל לתוך העצם ומעליו מניחים כתר כדי להגן על השתל מפני נזק. אבל יש כמה סיכונים הקשורים להשתלת שיניים, כמו גם יתרונות.

יתרונות: שתלים דנטליים יכולים להחזיק מעמד שנים, מה שאומר שלא צריך לדאוג להחלפתם לאורך זמן רב. שתלים גם עוזרים למנוע איבוד עצם נוסף, אשר יכול לקרות כאשר אתה לובש שיניים תותבות או סוגים אחרים של שיניים מלאכותיות במשך תקופה ממושכת. והשתלים עוזרים לשמר את השיניים הטבעיות על ידי הפחתת הבלאי שלהן כתוצאה מלעיסת מזון או צחצוח שיניים

סיכונים: יש כמה מחקרים שמצביעים על כך

השתלת שיניים היא פתרון בטוח ויעיל להחלפת שיניים חסרות. שתלים דנטליים הם שורשים מלאכותיים המושתלים בניתוח לתוך עצם הלסת כדי לשמש עוגנים לשיניים חלופיות.

עם זאת, קיים סיכון לכשל בשתל אם השתל הדנטלי אינו מטופל כראוי. ישנם דברים רבים שיכולים לגרום לכשל בהשתלת שיניים כגון:

-הַדבָּקָה

-אובדן תמיכה בעצמות

– מחלת חניכיים מוגזמת או עששת סביב השתל

השתלת שיניים היא הליך שיניים פופולרי שיכול להחליף שיניים חסרות. ההליך מכונה גם שתל אנדוסי. זה פותח לראשונה בשנות ה-60 ומאז נעשה בו שימוש ברפואת שיניים.

שתלים דנטליים מוחדרים לעצם הלסת ומהווים תחליף לשורשי השיניים. הם עשויים בדרך כלל מטיטניום, אשר תואם ביולוגית לגוף האדם ואינו מפעיל תגובה חיסונית מהגוף. יש להם גם סיכון נמוך לדחייה על ידי הגוף, בניגוד לחומרים אחרים כמו פלסטיק או קרמיקה.

כמה סיכונים של השתלות שיניים כוללים זיהום, רגישות לטמפרטורות חמות או קרות, תגובות אלרגיות למתכות ונסיגת חניכיים.

למידע נוסף היכנסו לאתר שלנו מרכז המומחים להשתלות וטיפולי שיניים

כתיבת תגובה