סערת ההונאה ב'אירופנים': שני חרדים נעצרו

המשטרה חוקרת חשדות נגד בעלי 'אירופנים': פעלו מול חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה • הזמינו יותר מאלפיים כרטיסי טיסה בשווי של יותר מ- 1,300,000 דולר • על פי החשד, לא הועבר הכסף לחברות התעופה • חשוד נוסף נעצר בנתב"ג

שדה התעופה בלוד | צילום: Yaroslav Kazakov, שאטרסטוק

שני אברכים חרדיים, בן 29 מביתר עילית ובן 29 מבית שמש, נעצרו בעקבות החשד למרמה במכירת כרטיסי טיסה לאלפי נוסעים לראש השנה בקברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

העצורים הם בעלי חברת 'אירופנים', מהחברות הגדולות בתחום מכירת כרטיסי טיסה לאוקראינה לאורך השנה ובייחוד לקראת ראש השנה.

חקירת המשטרה החלה עם קבלתן של 2 תלונות מאזרחים, לפיהן רכשו כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה לרגל חג ראש השנה מחברת נסיעות בשם 'אירופנים' בכ-635 דולר לכל כרטיס. כיום בלבד לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו.

חוקרי המשטרה שפתחו מיד בחקירה מאומצת, הבינו כי על-פי החשד מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד ממנו נפגעו "יותר מ-2000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי/דתי", נמסר בהודעת המשטרה.

"עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה 2 חשודים עיקריים, הבעלים של חברת 'אירופנים' והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות".

מחקירת המשטרה עולה החשד, כי החשודים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומיצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו יותר מ-2,000 כרטיסי טיסה בשווי של יותר מ- 1,300,000 דולר.

עוד עלה החשד, כי החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף (29, מגבעתיים) שנעצר אף הוא בנתב"ג, בשעה שעל פי החשד ניסה להימלט מהארץ. הוא טען כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה לאחר שהחשודים מביתר ומבית שמש יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.

מהמשטרה נמסר עוד כי החשד הוא ש"כלל הכסף שהצטבר בידי 3 החשודים ממכירת הכרטיסים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועל פי החשד הם מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית".

כיום לפני מועדי הטיסות בשבוע שעבר, הודיעו בעלי החברה לקהל לקוחותיה שרכשו כרטיסי הטיסה, כי אין ביכולתם למלא חלקם בעסקה וכי כרטיסי הטיסה מבוטלים, ובכך, להערכת המשטרה גרמו לנזק כספי בהיקף רחב לאלפי הלקוחות, שחלקם ככל הנראה נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על מנת לטוס לאומן.

אמש, בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם של 2 החשודים החרדים עד ליום חמישי הקרוב. היום יובא בפני בית המשפט החשוד השלישי מגבעתיים.

משטרת ישראל פונה לציבור שרכש כרטיסי טיסה מחברה זו ו\או נפגע מדפוס פעולה זהה, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.

כתיבת תגובה