עובדי מלט הר-טוב הפגינו במחאה על מחירי ההיצף מטורקיה

"כחלון, אל תיתן לארדואן להשתלט על המלט הישראלי": עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש הפגינו היום בבוקר (א') בכניסה למשרד האוצר בירושלים, במחאה על הייבוא הפרוע של מלט מטורקיה ויוון במחירי היצף • אבי אלימלך, חבר ועד עובדי מלט הר-טוב: "אסור לתת לאינטרסנטים זרים לשבור את מלט הר-טוב ולפגוע בתעשייה המקומית"

מחאת עובדי מלט הר-טוב | צילום: יח"צ

עשרות עובדים ממפעל מלט הר-טוב מבית שמש הקימו הבוקר (א) מפגן מחאה בכניסה למשרד האוצר באמצעות שקי מלט. העובדים מחו  על מחירי ההיצף של חומר הגלם מטורקיה ומיוון, אשר מאיים לרסק את המפעל ולפגוע בלמעלה מ-120 עובדים ובני משפחותיהם. רק לאחרונה קבע דו"ח של הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה כי המלט המגיע מיוון וטורקיה נמכר בישראל במחירי היצף.

משמעותו של "מחיר היצף" היא שהטורקים והיוונים מוכרים לישראל מלט במחיר זול יותר ממה שנמכר בארץ המוצא של המלט. יודגש כי מטרת ההיטל אינה מניעת הייבוא, אלא הגנה על התעשייה המקומית, בעיקר בפריפריה. הטלת ההיטל לא תמנע את היבוא, אלא תסייע ביצירת תחרות הוגנת וחוקית – שכן מחירי היצף אסורים על פי חוק.

בסוף החודש אמורה הועדה המייעצת להמליץ לשר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון לחתום על הצו המורה להמשיך במחירי ההיצף, או לסיימם.

מפעל מלט הר-טוב נקנה בשנת 2015 ממפעל נשר, כחלק מהמלצות ועדת הרשקוביץ שעסקה בתחרות בענף המלט, שעד אז היה נחשב לריכוזי במיוחד. עם זאת, מחירי ההיצף מאיימים לסגור את המפעל, בו מועסקים למעלה מ-120 עובדים, לאחר שכבר הצליח, מאז מכירתו, להוביל להורדת מחירי המלט בישראל. עובדי המפעל, שמרביתם מתגוררים באזור בית שמש, הצהירו כי ימשיכו בפעולות המחאה עד אשר יאשרו השרים את ביטול מחירי ההיצף.

אבי אלימלך, חבר ועד עובדי מלט הר-טוב: "מחירי היצף אסורים על פי חוק, ועל פי דו"ח הממונה על היטלי הסחר – יבוא המלט מטורקיה ויוון נעשה במחירי היצף. נפרדנו מ"נשר" ויצאנו לדרך עצמאית לפני 3 שנים כדי לייצר תחרות, ועמדנו בכך. אסור לתת לשיקולים זרים להכניס את ארדואן לישראל ולרסק את מלט הר-טוב. נמשיך ונפעל בכל הדרכים להצלת המפעל, ואנו מאמינים כי זהו אינטרס לאומי".

תגובה אחת ל: "עובדי מלט הר-טוב הפגינו במחאה על מחירי ההיצף מטורקיה"

  1. מפעל מחלל שבת, אין להם זכות קיום
    עדיף לקנות מארדואן מלתמוך במחללי שבת ויום כיפור

כתיבת תגובה