עוברים דירה בקיץ? אלו הן העובדות שכדאי לכם לדעת!

רגע לפני שנאחל לכם ישוב טוב והתחלה חדשה ומוצלחת בדירתכם החדשה, קבלו שורה של עובדות ופרטים חשובים לבטיחותכם ובכלל, באדיבות חברת הגז הוותיקה 'פזגז'

אילוסטרציה: יח"צ

הקיץ מאופיין כעונה החמה של מעברי הדירות גם בקרב רוכשי הדירות וגם בקרב שוכרי הדירות. מעבר דירה הוא ללא ספק חוויה מאתגרת משום שאנחנו נדרשים לתמרן בין מספר רב של מטלות במקביל. אנחנו צריכים לבחור מובילים, לבחור רהיטים, לעשות ניקיונות, לסיים עם האריזות ועוד.

לפחות בכל מה שקשור לגז החלטנו להעמיד לרשותכם את כל המידע בפשטות ובתמציתיות. הטיפים להלן באדיבות חברת הגז 'פזגז'. למעשה, ישנם שלושה מצבים של מעברי דירה: מעבר לדירה חדשה מקבלן, מעבר לדירה מיד שנייה ומעבר לדירה בשכירות. כל אחד מהמצבים מחייב תשומת לב נפרדת.

■ דירה חדשה מקבלן: אווירת התחדשות באוויר, בניתם מאפס ועיצבתם את דירת חלומותיכם. כעת רק נדרש להתחיל לבשל או לחמם את המים בבית. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברת הגז, רצוי טרם הכניסה לדירה, ולקבל את חוזה ההתקשרות. לאחר שחתמתם על החוזה יתואם לכם מועד התקנה. במועד זה תחוברו למונה ויותקן ברז הגז המחובר לכיריים.

במידה ורכשתם מוצר צורך גז כמו מחמם מים או מייבש כביסה, תתאמו את ההתקנה שלו למועד בו טכנאי הגז מגיע במילא. ב'פזגז' אומרים כי בתום ההתקנות תבוצע בדיקת בטיחות למערכת.

■ דירה מיד שנייה: זה הזמן לקחת בעלות. במידה והדירה כבר מחוברת לגז כל שנדרש הוא לוודא שבוצע גמר חשבון ולאחר מכן למלא טופס העברת בעלות. שימו לב שעל הטופס חותמים שני הצדדים: המוכר והקונה.

יש לחתום על הטופס לאחר ששילמתם למוכרי הדירה את סכום הפיקדון שהם שילמו כאשר התחברו לגז, הדבר נעשה בתאום עם חברת הגז. במידה והדירה אינה מחוברת לגז, הליך החיבור זהה למתואר ב"דירה חדשה מקבלן". רצוי לוודא מתי נעשתה בדיקת הבטיחות האחרונה ואם יש ספק, כדאי להזמין בדיקה זו.

■ דירה בשכירות: דירה חדשה, התחלה חדשה. שימו לב, כאשר אתם נכנסים לדירה בשכירות עליכם לוודא שהשוכר הקודם מבצע גמר חשבון לפי התיעוד במונה. עם ביצוע גמר החשבון מסירים את שם השוכר הקודם ומעדכנים את שמכם כדייר משנה. באותו מעמד תוכלו לעדכן אמצעי תשלום לביצוע תשלומים באמצעות הוראת קבע.

תגובה אחת ל: "עוברים דירה בקיץ? אלו הן העובדות שכדאי לכם לדעת!"

  1. אם אתם בצומת של מעבר דירה יש מצב שאתם יכולים להרוויח כסף באופן מפתיע. ברוב המקרים חלק מתכולת הדירה נשאר מאחור או נזרק לפח. ככל שמדובר על פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים או עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. אם אתם רוצים להעריך באופן עצמאי את תכולת הדירה שלכם, חפשו בגוגל וקבלו קישור למאמר שיסביר לכם אילו פריטים עשויים להיות בעלי ערך משמעותי.

כתיבת תגובה