קרקע לכ-200 יח"ד נרכשה במכרז החכ"ל בכ-220 מיליון

קפיטל פלטינום וצפריר וזוהר שרבט רכשו ביחד עם חברת יהלום קרקע להקמת פרויקט מעורב שימושים באזור העסקים BBC בבני ברק ב- 220 מיליון ש"ח | יקימו כ-200 יחידות דיור ושטחי מסחר – על שטחים שהוציאה למכרז החברה הכלכלית (חכ"ל) בני ברק ברחוב הירקון המתחדש | היקף ההכנסות הצפוי: כ-600 מיליון שקל, היתרי הבניה בעוד כשנה

אילן אברהמי, מנכ"ל משותף בחברת קפיטל פלטינום | צילום יח"צ

החברות קפיטל פלטינום, צפריר וזוהר שרבט ויהלום שבבעלות אהרון פרובר רכשו במשותף קרקע בשטח של כ-20 אלף מ"ר להקמת פרויקט מעורב שימושים המשלב מגורים ומסחר, ברחוב הירקון המתחדש בבני ברק, הסמוך לאזור העסקים BBC בכ- 220 מיליון ₪.

התב"ע המאושרת לאזור מאפשרת בנייה של כ-200 יחידות דיור בבניין עד 7 קומות מעל קומת מסחר וחניון תת קרקעי. 

השותפות צופות שהיקף ההכנסות בפרויקט יהיה כ- 600 מיליון שקל וכי היתר הבנייה יתקבל בתוך שנה.

השותפות זכו במכרז של החברה הכלכלית בני ברק (חכ"ל) והשלימו את רכישת הקרקע בימים האחרונים. מדובר במכרז הראשון של החכ"ל ברחוב הירקון, כחלק מתב"ע שאושרה בחודש אפריל 2021.

לדברי אילן אברהמי, בעלים ומנכ"ל חברת קפיטל פלטינום, "העסקה היא חלק מאסטרטגיית החברה לייזום, פיתוח ובנייה של פרויקטי מגורים מובילים, הכוללים אלפי דירות באזורי הביקוש החמים ביותר בישראל. בני ברק כולה ואזור רחוב הירקון בפרט עוברים בימים אלה תנופת בנייה ופיתוח משמעותית הכוללת הקמת שטחי מגורים, מסחר ותעסוקה נרחבים, אנו מאמינים באזור וסבורים כי הפוטנציאל שלו עצום, ושהוא עשוי בהחלט להיות חלק מהפתרון לביקוש הקשיח למגורים בבני ברק".

תוכנית המתאר הכוללנית לעיר בני ברק שאושרה ב-2017 מאפשרת תוספת של כ-10,000 יחידות דיור לעיר, תוך הגדלת היצע שטחי הציבור והשטחים הפתוחים. תוספת זו צפויה להגדיל בכ-30% את אוכלוסיית העיר שעומדת על כ-190 אלף איש. כמו כן, התוכנית מאפשרת את המשך פיתוח רובע העסקים BBC עם אפשרות לתוספת של כ-1.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, וכ-450 יחידות דיור בשטח כולל של 40,500 מ"ר.

רחוב הירקון בבני ברק מסמל את השינוי העירוני הגדול שמבצעת בני ברק באזור צפון העיר. מה שהיה עד היום אזור תעשייה המכיל מוסכים, מבני תעשייה, מחסנים ומבנים אחרים, הופך לרצף אורבני חדש ומודרני, מרובע עסקים BBC ועד קניון איילון וגדות נחל הירקון.

מאחורי השינוי, פעילות ערה של עיריית בני ברק שגיבשה הסכמים עם העסקים באזור לפינוי ופיצוי, כחלק משינוי תפיסתי כולל של האזור מתעשייה לרובע מגורים יוקרתי, מסחר ותעסוקה. לצד המגרש של השותפות, קיימים מגרשים נוספים שכבר בשלבי תכנון ורישוי שונים. הרחוב והאזור כולו צפוי להיות שער הכניסה החדש לעיר בני ברק שיתאפיין בבנייה ברמה גבוהה עשרות מונים מזו שמאפיינת את העיר כיום. 

כתיבת תגובה