עולים בייבוא יורדים בייצוא: המשך מגמה מעורבת בסחר היהלומים

ענף היהלומים מסכם את חודש יולי 2022 בהמשך המגמה המעורבת שאפיינה את ענף היהלומים הישראלי בחודשים האחרונים, עם עליות ביבוא יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים וירידות ביצוא שלהם | בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 21.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ- 17% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביולי

יהלומים בבורסה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סיכום חודש יולי שפרסם הפיקוח על היהלומים שבמשרד הכלכלה והתעשייה, מצביע על המשך המגמה המעורבת שאפיינה את ענף היהלומים הישראלי בחודשים האחרונים, עם עליות ביבוא יהלומי הגלם והיהלומים המלוטשים וירידות ביצוא שלהם.

בסה"כ בשבעת החודשים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 1.21 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 5%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יולי נרשמה עלייה של כ- 29% לעומת חודש יולי 2021). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.09 מיליארד דולרים, עלייה של כ-4% לעומת שבעת החודשים הראשונים בשנת 2021 (כשבחודש יולי נרשמה ירידה של כ- 10% לעומת חודש יולי אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשבעת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 2.07 מיליארדי דולרים, עלייה של כ- 27% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש יולי נרשמה עלייה של כ- 19% לעומת יולי אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 2.53 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש יולי 2022 נרשמה ירידה של כ- 7% לעומת יולי אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 21.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ- 17% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביולי. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 41 מיליוני דולרים, שמהווים כ-21% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביולי.

 

 

"אחרי כשנה וחצי של עליות רצופות, החודשים האחרונים מצביעים על סימני השאלה ביחס למצב העולמי שמלווים את ענף היהלומים בארץ", מוסר אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. "המלחמה באוקראינה, הסנקציות על רוסיה והעצירה דה-פקטו של סחר היהלומים עמה, עליית האינפלציה בעולם ודריכות ביחס למיתון כלכלי, כל אלו תרמו ככל הנראה, להאטה מסוימת בענף, שעד כה התקדם במלוא המרץ קדימה. אני מאמין שבחודשים הקרובים תתבהר התמונה. כן יש לשים לב לעלייה המרשימה ביבוא יהלומי הגלם החודש ולראות בכך עדות ליכולות של  התעשייה המקומית לגוון ולמצוא חלופות ליבוא יהלומי הגלם מרוסיה", כך גור.

כתיבת תגובה