עונש תקדימי: 8 שנות מאסר לגונב ארנק דיגיטלי

ביהמ"ש המחוזי גזר עונש תקדימי של 8 שנות מאסר וקנס בסך של 5 מיליון ש"ח על נאשם שהורשע בגניבת ארנק דיגיטלי מחבירו בהיקף של כ-22 מיליון ש"ח | "אמנם מדובר בפלטפורמה חדשה בה בוצעה העבירה, אך הנזק שנגרם למתלונן הינו נזק "רגיל וישן", ממש כפי שהיה נגרם אילו היה נכנס הנאשם לביתו של המתלונן וגונב עשרות רבות של מיליוני שקלים", טען עוה"ד

ארנק דיגיטלי | צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בב"ש גזר עונש תקדימי של 8 שנות מאסר בפועל על נאשם, שהורשע בגניבת 75 אלף מטבעות דיגיטליים של חברו, בהיקף של כ-22 מיליון ₪. כמו כן, השית בית המשפט על הנאשם תשלום קנס לקופת המדינה בסך של 5 מיליון ₪, ופיצוי מקסימאלי למתלונן בסך של 258,000 ₪.

הנאשם, תושב אילת, ניצל את קשרי החברות שהיו לו עם המתלונן שעסק בהשקעות במטבעות מבוזרים, וכן את העובדה שהייתה לו גישה לדירתו, חדר למחשבו האישי וגנב את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו – 75 אלף מטבעות קריפטוגרפיים מסוג DASH,  שערכן באותה עת עמד על כ- 82.5$ ליחידה, ושווי השוק שלהם ביום הגניבה הסתכם במעל 22 מיליון ש"ח.

בית המשפט המחוזי בבא"ש הרשיע את הנאשם, לאחר ניהול הוכחות, בכל העבירות שיחסה לו הפרקליטות בכתב האישום של גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, חדירה לחומר מחשב ועבירת ערמה ותחבולה לפי פקודת מס הכנסה.

בית המשפט המחוזי קבע בהכרעת הדין, כי עדותו של הנאשם איננה אמינה והרשיע אותו באחריות לגניבת מלוא 75,000 המטבעות.

עו"ד גיורא חזן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ביקש בשלב הטיעונים לעונש מבית המשפט לקבוע בעניינו של הנאשם עונש הולם שינוע בין 12-15 שנות מאסר בפועל, פיצוי מקסימלי הקבוע בחוק למתלונן ולאור המניע הכלכלי המובהק של העבירה, להטיל עליו קנס גבוה לקופת המדינה.

בין היתר טען עו"ד חזן, כי "המטבע הדיגיטלי הוגדר כנכס הון, שימוש במטבעות דיגיטליים במסגרת המסחר המקוון הפך נפוץ יותר וישנו אינטרס ציבורי רב בהרתעת עבריינים מביצוע עבירות הקשורות למסחר במטבעות דיגיטליים ויצירת יציבות ובטחון מסחרי… אומנם מדובר בפלטפורמה חדשה בה בוצעה העבירה, אך הנזק שנגרם למתלונן הינו נזק "רגיל וישן", ממש כפי שהיה נגרם אילו היה נכנס הנאשם לביתו של המתלונן וגונב עשרות רבות של מיליוני שקלים".

בית המשפט המחוזי בבא"ש השית כאמור על הנאשם עונש של 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך של 5 מיליון ₪ ופיצוי למתלונן בסך של 258,000 ₪.

בית המשפט ציין בגזר הדין, כי "המענה העונשי לעבירות הפוגעות באפשרות ובביטחון לקיים התנהלות כלכלית באמצעות מחשב ומטבעות וירטואליים, צריך להלום את מידת הפגיעה שיש במעשים אלו ובחופש להתנהלות כלכלית זו".

כתיבת תגובה