עליה לרגל אל עיר המשכן בשילה הקדומה

מאות משפחות חרדיות עלו לרגל בחוה"מ פסח אל עיר המשכן בשילה הקדומה ונהנו מחוויה עשירה ומלאת תוכן *במרכז המבקרים נהנו המטיילים מחיזיון אור קולי מרתק ברוח התנ"ך לצד תחושת ההיסטוריה האופפת את האתר שבו קיימה חנה את תפילתה הידועה * המקום זוכה לפיקוח מטעם משמרת הקודש והחינוך * 

שילה הקדומה

אלפים הנמנים על בני המגזר החרדי טיילו במהלך חול המועד פסח באתר שילה הקדומה המשלב הנאה ולימוד ההיסטוריה היהודית המפוארת. אתר שילה הקדומה המצוי בקרבה לירושלים וזוכה לפיקוח משמרת הקודש והחינוך, הינו אחד מאתרי התיירות הפופולאריים במגזר החרדי בשנים האחרונות.

באתר שמשלב הנאה עם מפגש בלתי אמצעי עם עיר המשכן והמקום שבו החלו היהודים לשמור את כל המצוות התלויות בארץ.

במקום המשכן אף ערכה חנה את תפילותיה שהותירה את חותמה בתפילות העם היהודי לדורותיו. תפילת הלחש שמתפללים עד היום בבתי הכנסת ברחבי העולם כולו נלמדת מתפילתה של חנה: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כשהחיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי.

בכניסה קיבלו הילדים תלבושת תנ"כית ובאווירת החג סיירו באתר בין שחקני רחוב, נגן שמנגן ושר שירי נשמה, סדנאות יצירה לימדו את הילדים לכתוב בכתב עברי קדום על גבי חרסים והכירו להם את עולם המלאכות הקדומות.

בין המטיילים היה גם חבר הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי מש"ס שבחר לסייר עם משפחתו באתר. גם משפחת מלכיאלי נהנתה משפע של פעילויות לילדים מהתפילה במקום המשכן, כמו גם התוועדות שנערכה במקום.

נודע כי בקרוב תיחנך אטרקציה חדשה הולוגרמת המשכן – משכן בתלת מימד ובאוירה קסומה ומיוחדת.

ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי אמר: "זאת חוויה מיוחדת ויוצאת מן הכלל עבור הילדים ואפילו להוריהם. חשוב שילדים יגיעו לסייר ולראות מקרוב את ההיסטוריה, בפרט שהכל נעשה בצורה חווייתית ובליווי אטרקציות".

יאיר אורבך מנהל האתר "חול המועד כבר הפך אצל רבים מהמשפחות החרדיות למסורת של ביקור באתר שילה הקדומה שלא מפסיק להתחדש. נערכנו לקלוט את אלפי המשפחות שהגיעו מכל רחבי הארץ, ונהנו מתכנים עשירים המותאמים גם למגזר החרדי וזוכים לפיקוח משמרת הקודש והחינוך".

כתיבת תגובה