על הקילו? כבר לא: 'שופרסל' בפיילוט מארזי ירקות

למדו מ'אושר עד'? שופרסל החלה לארוז מוצרי פירות וירקות בסניפים ובאתר המשלוחים שלה • התוצאה: לא ניתן לרכוש בחלק מהסניפים מוצרים בתפזורת • שופרסל: מדובר בפיילוט במספר סניפים שנועד לשמירה על הטריות • ומה קורה ב'יש חסד' ו'ישיר למהדרין'?

התפזורת בדרך להיעלם? | צילום אילוסטרציה: Rick Lewis, שאטרסטוק

אחרי שהתרגלנו לרכוש תפוחי אדמה בשק וגזר במארזי פלסטיק לצד ענבים ועגבניות שרי, ואחרי ש'אושר עד' חינכה את השוק הישראלי שניתן למכור צנון, תפוח עץ ואפילו ראשי שום במארז ענק – הגיע תורה של 'שופרסל' להעתיק את המודל שמכריח, הלכה למעשה, את הצרכנים לקנות יותר מיחידה אחת גם אם מאוד ירצו, אפילו רק כדי לטעום יחידה אחת.

את החידוש השיווקי בשופרסל שנחשבת לשחקן המרכזי ביותר בתחום הקמעונות הישראלי, חשפה עיתונאית הצרכנות של ynet, מירב קריסטל, לאחר שקיבלה תלונות צרכנים ולפיהן הם הזמינו באתר 'שופרסל אונליין' מלפפונים, תפוחים, אגסים אבוקדו או פלפלים וקיבלו מארז סגור שבו הייתה תכולה גבוהה יותר משביקשו משום שזו הכמות שמכיל המארז הסגור.

למעשה, הרשתות משתמשות בטריק השיווקי כדי להשיג מכירות גבוהות יותר, אך ניתן ללמד עליהן זכות כי כך נמנע להן בלאי ופחת רב, כשהלקוחות קונים את המוצר הסגור והארוז – גם אם הוא שקיל.

"בשלב זה מדובר בפיילוט שמבוצע במספר סניפים", נמסר מהרשת בתגובה לקריסטל. "במשלוחים מסניף כפר סבא נארזים: מלפפון, פלפל אדום, לימון, ופלפל חריף בכדי לשמור על הטריות. במשלוחים מסניפים בערים שלהלן נארזים מלפפונים: פתח תקווה, יבנה, כנות, גוש עציון".

אשר למארזי תפוחים נמסר משופרסל: "לגבי הפינק ליידי: מדובר במוצר שהוא באיכות גבוהה יותר (פרימיום) ועל פי דרישת הלקוחות, הוא מסופק ע"י הספק שלנו. המכירה היא לפי משקל. המוצרים הארוזים עונים על צורך של איכות וצבע מאשר תפוחים בתפזורת".

לפי בדיקת 'ביזנעס', הטרנד החדש של רשת השיווק עוד לא הגיע לסניפים החרדיים של שופרסל – 'יש חסד'. ומה קורה למי שמזמין באתר ישיר למהדרין מבית 'שופרסל' ו'יש חסד' שאף שירות המענה הטלפוני שלו בחלקו מנוהל בשיתוף מלא? מבדיקה שערך 'ביזנעס' עולה כי לעת עתה המלפפון נמכר לפי משקל ולא במארזים כמותיים שרירותיים.

כתיבת תגובה