על מנת להקל את השפעות הקורונה: הפד הוריד את הריבית

הפדרל ריזרב הודיע במפתיע ולא במועד הכרזת הריבית הקבוע לעוד שבועיים, על הפחתת הריבית בחצי אחוז • צעד זה מגיע במקביל לצעדים דומים הנעשים על ידי בנקים ברחבי העולם דוגמת הבנק האוסטרלי שהכריז גם הוא הבוקר על הורדת הריבית

בעקבות השפעת הקורונה, ולאחר לחץ אינטנסיבי של טראמפ, שלא בחל בהעלבת ראש הפד, ג'רום פאוול, בטענה כי מאז מינויו, הוא לא מפסיק לעשות טעויות, הפדרל ריזרב מוריד את הריבית באופן מפתיע בחצי אחוז, זאת שבועיים טרם מועד ההתכנסות הרשמי.

גם לאחר הודעת הפד, המשיך טראמפ לעלוב בו ולטעון כי הוא איטי וכי מדובר בצעדים שאינם מספקים, וכי הבנקים המתחרים בעולם, מסייעים הרבה יותר לאזרחיהם בעת החירום הזו.

הלחץ של טראמפ בעמוד הטוויטר שלו

הודעה זו, מגיעה לאחר שהבוקר הודיע גם הבנק המרכזי של אוסטרליה, על הורדת הריבית, והודעת הבנק האנגלי, כי הוא יפעל להפחתת השפעת הנגיף על הכלכלה המקומית.

גם בנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם, שיגרו הודעות שנועדו לתמוך בשווקים ולהשיב את האמון. הבנק המרכזי של יפן – בה הריבית כבר שלילית – הודיע כי יפעל להרחבת היצע המטבע והנזילות, באמצעות רכישת נכסים.

בישראל, בהחלטת הוועדה המוניטרית האחרונה, על השארת הריבית על כנה, צוין החשש מפני השפעות הקורונה, אולם מאחר והנחת העבודה הייתה, כי שיא התפשטות המחלה, יהיה רק בשבועות הקרובים, שלאחריהם הכלכלה תתייצב, הוחלט לא לשנות את הריבית. אולם זאת תוך הסתייגות, כי באם הנחת העבודה מוטעית, וההשפעה תהיה רחבה יותר, ייאלצו בבנק לערוך חשיבה מחודשת ולבדוק אלו אמצעים ברשותם, להקלת השפעות הנגיף.

כתיבת תגובה