עם התחרות יורדת האיכות: המחיר הכבד שמשלמים צרכני הסלולר

הרפורמה שהובילו כחלון ואטיאס בשוק הסלולר שינתה את פני השוק והשחקנים החדשים הביאו לשינוי מפת המחירים, אך במקביל פגעו קשות בתשתיות • דו"ח חדש מגלה: למעלה מ-2000 מוקדי שידורי רשתות תקשורת סלולריות בארץ נסגרו

אנטנה סלולארית | צילום: Timofeev Vladimir, שטארסטוק

דו"ח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת (הממ"מ) מגלה כי בארבעת השנים האחרונות חלה ירידה של 20% בכמות האנטנות הסלולריות בישראל.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

על פי הדו"ח, לאור סגירתם של כמעט 2000 מוקדי שידורי רשתות תקשורת סלולריות בארץ בארבע השנים האחרונות,  פועלות כיום בישראל רק 7821 אנטנות ומוקדי שידור. הירידה הדרסטית מיוחסת בעיקר לתהליך שיתוף תשתיות של החברות השונות.

במשרד התקשורת הגיבו לנתוני הדו"ח ואמרו כי בימים אלה הם בוחנים ביחד עם מומחה חיצוני ותוך התייעצות עם רגולטורים בחו"ל, את הגברת הפיקוח והאכיפה בנושא וכן את אפשרות שינוי ניסוח האסדרה.

בהתייחס לדו"ח, אמר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, חה"כ אורי מקלב, כי "הורדת מחירי הסלולר הוא מהדברים המבורכים שקרו בעשור האחרון עבור ציבור הצרכנים במדינת ישראל. אך לצד זה ניתן לראות כי ישנן חברות שפגעו בשירות בצורה ממשית ואנו עדים לחברות שלא עומדות בשום סטנדרט מקצועי וצרכני", כך מקלב.

לדבריו, "בסופו של יום החברות צריכות להעניק שירות מיטבי ומענה לצרכנים. לצערי אנו מדווחים השכם וערב על בעיות קליטה, ניתוקים וחוסר שירותיות לצד התנהלות פוגענית מול הצרכנים, ולכן אנחנו חייבים לקבוע סטנדרטים וליצור אכיפה ורגולציה בנושא זה".

"הנתונים אותם אנו מציגים על צמצום משמעותי במספר מוקדי השידור מעלים את הצורך לבחון את ההשפעה על רמת הכיסוי ואיכות השירות של הרשתות הסלולריות, ואת אופן הפיקוח של משרד התקשורת על כך", אומר מחבר המסמך, אלירן זרד, חוקר במרכז המחקר והמידע של הכנסת.

כתיבת תגובה