עם כניסת חוק הפיקדון: ביקורות פתע בכ-50 בתי עסק

יום לאחר כניסתו לתוקף של חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים: מפקחי המשטרה הירוקה ערכו ביקורות ב-49 בתי עסק ו-16 יבואנים ויצרנים | השרה להגנת הסביבה ומנכ"לית משרדה התלוו לביקורת פתע של המשטרה הירוקה בחברת ייצור משקאות כדי לבחון את סימון המכלים ואת התאמת מערך השיווק לחוק הפיקדון

ניידות הפיקוח של המשרד להגנת הסביבה | צילום: המשטרה הירוקה

במסגרת יריית הפתיחה של המבצע לפיקוח ואכיפת החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים, נפרסו בסוף השבוע (ה) מפקחי המשטרה הירוקה בעשרות נקודות ברחבי הארץ, וערכו ביקורות ב-49 בתי עסק ו-16 יבואנים ויצרנים.

בנוסף, נערך ביקור אצל יצרן גדול, אליו הצטרפו השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, ומנכ"לית המשרד גלית כהן. במהלך הביקור נערך סיור בפס הייצור, על מנת לבחון כיצד נערך היצרן לסימון המכלים כחייבים בפיקדון, ולשיווק החוצה של מכלים אלו בלבד.

מפקחי המשטרה הירוקה פעלו בבתי העסק, ונבחנה היערכותן של הרשתות בפריסה ארצית לקבלת מכלי המשקה מהציבור, וסימונם של המכלים על המדפים כנדרש. בנוסף, בפעילות מול היבואנים והיצרנים, בחנו מפקחי המשטרה הירוקה כי לא מתבצעות הפרות של הוראות החוק.

 הפעילות שנערכה, היא ראשיתו של מבצע פיקוח ואכיפה בהובלת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה לוודא עמידה של בתי העסק, היבואנים והיצרנים בהוראות החוק. ככל שימצאו הפרות או עבירות, הן תטופלנה במגוון הכלים העומדים לרשות המשטרה הירוקה, לרבות כלים מנהליים, מסירת הודעות תשלום קנס, עיצומים כספיים וחקירות פליליות, בהתאם לנסיבות האירוע.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "הרחבת חוק הפיקדון למכלי משקה גדולים היא אבן דרך חשובה בהיסטוריה של המחזור במדינת ישראל. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה נערכת כבר מהיום הראשון לכניסתו לתוקף של החוק, על מנת לוודא שהוא ייושם בצורה מלאה, למען הציבור והסביבה".

9 תגובות ל: "עם כניסת חוק הפיקדון: ביקורות פתע בכ-50 בתי עסק"

  1. שרה קיקיונית שמקדמת חוק קיקיוני לממשלה קיקיונית שכל מטרתו לסחוט כסף לקופת המדינה. ביזיון פוליטי !!! קונסים את היצרנים והיבואנים בתשלום פקדונות כשבפועל מדובר בסכום אשר מהווה נתח משמעותי מסך הרווחיות הכללית , היבוא המקביל בישראל מת מוות קליני תחת מיסוי דרכוני של מיסי יבוא לא הגיוניים בעליל בזמן שאין שוב עידוד או הטבה במיסי היבוא עסקים במדינה גוססים תחת הנטל והגברת זנדברג מפמפמת "מהלך היסטורי" בושה וחרפה עד לאן נגיע במדינה הזו ??? הפכנו למדינה בלתי אפשרית למחיה וזה רק הולך ומחריף במצגות שווא בתקשורת שמגבה את ממשלת הדיכוי

  2. שלום אני ומשפחתי תושבי בת ים .
    במשך כל השנים נוהגים לפזר פסולת במיתקנים הנועדים. וזה מרגיש טוב ומחייב.
    גרוע ומכעיס על חוסר שיתוף פעולה מצד בתי עסק.
    חבל שמבינים דרך הכיס.

  3. כן אבל הם מצאו פטנט מקבלים רק 30 בקבוקים מה זה בדיחה

  4. נקוה שהמשטרה הירוקה לא תהיה המיליציה של מר"צ

  5. אתם יכולים לקחת ממני כסף פקדון לא אבקש בחזרה כל הבקבוקים לפח הירוק לא אמחזר יותר

  6. למה לא מפרסמים את המחירים על הבקבוקים שמחזיקים? כמה בקבוקי מים ההחזר? בקבוקי 1.5 ליטר ,2 ל, 1 ,מה הלאה?????

  7. מדוע לא מוכנים לקבל בקבוקי פלסטיק שהצטברו אצלי ולא מודפס עליהם. " פיקדון " ?
    הלא הכוונה למחזר!!

  8. תתחילו לפקח על הבקבוקים והפחיות שמגיעות מהרשות הפלסטינית ,ללא פיקדון,פחיות קטנות בשקל-1-,כל הערים ומתקני הנופש זרועים באלפי פחיות קטנות אלו,

  9. את הבקבוקים הישנים לשים בפח המיחזור הכתום ואת הבקבוקים החדשים להחזיר לחנויות לקבל פיקדון.

כתיבת תגובה