עמידר גייסה מיליארד שקל לקניית דירות לזכאים

השר גלנט: ״בקרוב מאוד נתחיל לקנות מאות דירות נוספות לטובת הזכאים לדיור ציבורי״

ביקושים של 3.5 מיליארד התקבלו במכרז המוסדי של הנפקת האג"ח של חברת עמידר. החברה שמעוניינת לגייס כמיליארד שקל בסך הכול תיענה להתחייבויות בהיקף של 900 מיליון שקל. בתחילת השבוע הזה החברה תמשיך לשלב הציבורי שבו תשלים את הגיוס.

הנפקת האג"ח  של החברה, שהינה חברת הניהול הגדולה ביותר בישראל לנכסי הדיור הציבורי,  נועדה לטובת רכש מהיר של מאות דירות ברחבי הארץ לזכאי דיור ציבורי.

החברה אשר מדורגת בדירוג מושלם – AAA ע"י שתי חברות הדירוג הגדולות בישראל  צפויה להשלים ביום שני הקרוב את ההנפקה לציבור בהיקף של 100 מיליון ₪ . לדברי החתמים, הריבית שנקבעה הינה הנמוכה ביותר שנקבעה אי פעם בהנפקה של חברה ממשלתית, זאת ביחס למרווח מהאג"ח הממשלתי- ריבית נומינלית של 1.44% לשנה.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל׳), יואב גלנט התייחס בישיבת הממשלה לגיוס אגרות החוב של עמידר: ״לפני כשנה הכרזתי יחד עם שר האוצר על מהלכים דרמטיים לטובת דיירי הדיור הציבורי. הראשון – הקצאת 5% מדירות ״מחיר למשתכן״ בפרויקטים כלכליים לטובת דירות לדיור ציבורי שבוצע והוטמע, והשני – גיוס מיליארד ש״ח על פני עשר שנים לרכש דיור ציבורי שמתבצע בימים אלו.״

השר גלנט הוסיף: ״התוצאות המעולות של גיוס החוב מבשרות על השינוי הגדול שבדרך בכל הקשור לדיור ציבורי. בזכות מהלך משמעותי זה נתחיל לקנות מאות דירות נוספות במיליארד שקל לטובת הזכאים שיוכלו לחגוג את החגים תחת קורת גג – זוהי בשורה של ממש. כמו כן, בחודשים הקרובים נשלים מהלך במסגרתו נבנה מודל לרכש דירות באמצעות היוון הסיוע לשכר דירה, כאשר הדירה תשאר בבעלות הזכאי בתום 25 שנה.״

השר גלנט בירך את שר האוצר, מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, דירקטוריון והנהלת עמידר, משרד הבינוי והשיכון, אנשי אגף התקציבים, החשב הכללי וכלל הצוותים המקצועיים השותפים למהלכים חשובים אלו.

חגי רזניק מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון:"אין ספק כי מדובר במהלך דרמטי עבור הדיור הציבורי שלא היה בישראל עשרות שנים. הנפקת אג"ח לחברת עמידר תאפשר לראשונה רכישה של מאות דירות. מדובר בבשורה של ממש לדיירי הדיור הציבורי ואנו גאים בעשייה היצירתית הזו״.

כתיבת תגובה