ענקית הרפואה 'מאיו קליניק' משקיעה בישראל

אחרי יוזמת הסטארטאפ הישראלית, הבעת אמון בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות הישראלית: הסכם שיתוף פעולה נחתם בין רשות החדשנות לבין המרכז הרפואי הגדול בעולם מאיו קליניק (Mayo Clinic) • המטרה: פיתוח טכנולוגיות רפואיות חדשניות על ידי חברות ישראליות • וגם: אלו חברות לא יוכלו להשתתף במנוף הצמיחה הכלכלית שתעניק 'מאיו'?

שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות רפואיות חדשניות. מאיו קליניק | צילום: ויקיפדיה

חדשנות היא משאב הטבע שלנו בדיוק כמו הגז, נפט, הפחם או המתכות. מדינת ישראל המוגדרת בעולם 'אומת ההיי-טק' רואה בחדשנות משאב יקר ערך ומרכיב הכרחי להבטחת שגשוגו הכלכלי של המשק הישראלי. מי שמביא את הדברים לכלל ביצוע היא רשות החדשנות. מדובר ברשות סטטוטורית עצמאית המופקדת על קידום חדשנות כמנוף לצמיחה כלכלית מכילה ובת-קיימא בישראל.

מסתבר שאין גבול לתחומים בהם יכולה להצטיין החדשנות של מדינת ישראל. אתמול (ג') נחתם הסכם שיתוף פעולה בין רשות החדשנות לבין המרכז הרפואי הגדול בעולם מאיו קליניק (Mayo Clinic) לפיתוח טכנולוגיות רפואיות חדשניות. החתימה על שיתוף הפעולה התקיימה במסגרת כנס MIXiii BIOMED האירוע המוביל של תעשיית מדעי החיים שמתקיים במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

שיתוף הפעולה יתמקד בתחום טכנולוגיות רפואיות, בייחוד על מכשור רפואי חדשני, אבחון, פתרונות תוכנה וטיפולים. ההסכם יאפשר לחברות ישראליות לשתף פעולה עם המרכז הרפואי מאיו קליניק בפעילויות פיתוח, ניסוי קליני או פיילוט של טכנולוגיות, שירותים ומכשירים חדשנים אשר יוכלו לתת מענה לצרכים רפואיים שכרגע נותרים ללא מענה.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "תחום התרופות והרפואה בכלל נמנה על התעשיות הצומחות בעולם ואין ספק שההסכם שנחתם בין המרכז הרפואי הגדול בעולם, מאיו קליניק, לרשות החדשנות מהווה הבעת אמון בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות הישראלית, ועוד הוכחה לכך שבעולם התרופות והפיתוחים הרפואיים, מדינת ישראל הינה שחקן מפתח".

בכנס דיבר גם אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות שאמר: "שיתוף הפעולה עם מאיו קליניק מספק הזדמנויות חבירה מדהימות לחברות ישראליות עם מרכז אקדמי ורפואי בעל שם עולמי ומומחיות רב תחומית. השילוב של החדשנות הישראלית והניסיון הקליני ברמה העולמית של מאיו קליניק, מומחיותם ומתקניהם, יאפשרו ליצירה ולפיתוח של פתרונות מתקדמים שיוכלו לשמש כלי עזר להנחת היסודות לעתיד של הבריאות העולמית".

מאיו קליניק השיקה לאחרונה את "יוזמת הסטארט-אפ הישראלית" על מנת לקדם שיתופי פעולה בין סטארט-אפים ישראלים מבטיחים וחדשניים לבין גורמי החדשנות במאיו קליניק. שיתוף הפעולה עם רשות החדשנות ממנף יוזמה זו כאשר מטרתו העיקרית היא להאיץ את זמינות החידושים הרפואיים לציבור, להציג את הטכנולוגיות הרפואיות הישראליות לארצות הברית ולקדם פיתוח של גלויים חדשים לטובת מטופלים בכל מקום.

מועמדים מישראל יקבלו מימון ישירות מרשות החדשנות, אשר בהתאם לתקנות המסלולים שלה, תתמוך בעד 50% מתקציב המחקר והפיתוח, מאיו קליניק תספק שירותים ומומחיות. בתמורה, תוכל מאיו קליניק להשקיע בחברות ולהגיע להסכמי חלוקת רווחים של הפרויקטים המשותפים.

"אנו שמחים על כי יוזמה זו מאפשרת לנו להרחיב את פעילותנו בישראל. אקוסיסטם היזמות בישראל הינו אחד התוססים והמפותחים בעולם," אמר ד"ר אמיר לרמן, מנהל רפואי של יוזמת הסטארט-אפ הישראלית של מאיו קליניק, וקרדיולוג במאיו קליניק. "תוכנית זו תסייע לקדם פיתוחים שיעניקו תקווה לשיפור הבריאות של אנשים באשר הם".

תהליך זה יניע את פיתוחם של מוצרים ותהליכים חדשים אשר ישווקו ברחבי העולם. הקול הקורא הנוכחי יתמקד בשני מסלולים טכנולוגיים עיקריים: הראשון, יעסוק במחקר ופיתוח משותף בין חברות ישראליות לבין מאיו קליניק; והשני, יתמקד בפיילוטים ופרויקטים הנמצאים בשלבי הוולידציה של חברות ישראליות אשר יזכו בסיוע ממאיו קליניק.

ההסכם שנחתם מהווה את אחת המשימות של רשות החדשנות: שימור וחיזוק המובילות הטכנולוגית והתרבות היזמית בישראל, והגדלת הערך הכלכלי שאלו מניבים למשק הישראלי, בתרומה לתוצר וליצוא, ביצירת תעסוקה איכותית ובשימור מקומה של מדינת ישראל בחזית החדשנות העולמית.

כדי לשמור שלתוכנית לא יכנסו גופים זרים הוסכם כי חברות הניגשות לפרויקט זה, חייבות להיות רשומות ופעילות בישראל.

כתיבת תגובה