ענקית חללי העבודה נתלתה באילן גבוה מדי

כאשר ווי וורק ביקשה הערכת שווי, לא ציפתה שיחתכו בבשרה החי בעוד כחמשה מיליארד דולרים ויורידו אותה לפני ההנפקה לפחות מחצי מהערכת שוויה בגיוס ההון הקודם • ייתכן שתבקש ממשקיעים ושותפים לשים עוד כסף על מנת לדחות את ההנפקה • לחילופין, ייתכן שתיאלץ לצמצם את תכנית ההתרחבות האינטנסיבית שלה

וויוורק תל אביב | צילום: אתר החברה

עוד לא יבש הדיו הווירטואלי על הערכת השווי הקודמת של ענקית חללי העבודה בעולם ווי וורק והערכת שווי חדשה עשויה לחתוך עוד יותר את שוויה של חברת הנד"ן ההייטקיסטית.

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, פנתה החברה לקבלת הערכת שווי נוספת לפני פתיחת ה'רוד שואו' – השיחות הרשמיות מול המשקיעים על ההנפקה הצפויה, וההערכה שתקבל עשויה ליפול מתחת לרף של -20 מיליארד דולר.

נזכיר כי הערכת השווי שהוענקה לחברה בנדיבות, בסבב גיוס ההון האחרון שערכה החברה בשנה שעברה, הגיעה ל-47 מיליארד דולר. הערכה החדשה חותכת יותר מחצי ועשויה אף להגיע לשליש מהערכה העליונה. בעקבות כך לוחצים חלק מהמשקיעים הכבדים, להקפיא את תכניות ההנפקה, או לכל הפחות לבצע שינויים במבנה הגיוס או בנקודות אחרות, על מנת להעלות את הביקוש לקראת ההנפקה הציבורית הראשונה.

השווי הגבוה נחתך בעקבות התשקיף שהגישה ווי וורק למשקיעים, שהביעו ספקות בנוגע למודל העסקי של ווי וורק, לאחר שקראו את התשקיף והציבו שאלות אודות היכולת של החברה לייצר רווח תוך המשך ההתרחבות.

ב'כלכליסט' נכתב, כי המשקיעים אף הביעו חשש מהעובדה שהמייסד והמנכ"ל אדם ניומן, מכר מניות בשווי מאות מיליוני דולרים ומהלוואות של מעל 740 מיליון דולר, הקשורות למניות שלו בחברה. נתונים שנחשפו במסמכים שהגישו החברה לרגולטורים לקראת ההנפקה. ניומן מחזיק גם ברוב זכויות ההצבעה. המשקיעים גם אינם מרוצים מההפסדים של החברה שנחשפו בתשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה, שהסתכמו ב-1.61 מיליארד דולר ב-2018.

 

כל הסימנים מראים שווי וורק תיאלץ ככל הנראה לצמצם את תוכנית ההתרחבות השאפתנית שלה בכל העולם, שהייתה אמורה לעלות כ-10 מיליארד דולר. ווי וורק תכננה לגייס כ-4 מיליארד דולר בהנפקה ועוד כ-6 מיליארד דולר במכירת אג"ח. התשקיף הבעייתי והערכות שנחתכות בזה אחר זה לא יאפשרו לחברה להגיע לגיוס הכנסות כזה.

על פי הדיווח, ווי וורק ממשיכה לנהל מגעים עם קרן סופטבנק, שהשקיעה בה עד היום כ-10.7 מיליארד דולר בבקשה שתזרים הון נוסף לחברה דרך ההנפקה על ידי רכישת נתח גדול של מניות.

אפשרות נוספת להשקעה של הקרן בחברה (אם ההנפקה לא תצא לדרך), היא השקעה של סכום כסף נוסף, שיאפשר לחברה לדחות את ההנפקה בשנה נוספת. הקרן, המחזיקה כיום ב-29% מווי וורק, תכננה להשקיע 16 מיליארד דולר נוספים בחברה, אולם כרגע היא חתכה את ההשקעה ל-6 מיליארד דולר בלבד והדבר מלמד על רמת הסיכון שהיא מעריכה על ווי וורק.

תגובה אחת ל: "ענקית חללי העבודה נתלתה באילן גבוה מדי"

  1. לא מפתיע, לשכור שולחנון פיצפון בחדרון ללא חלון לא שווה 2100 שח ….

כתיבת תגובה