עסקת השנה: 'סודהסטרים' נמכרה ב-3.2 מיליארד דולר

בכל קנה מידה, זו לכאורה תהיה העסקה הישראלית הגדולה של 2018: 'פפסיקו' רוכשת את 'סודהסטרים' הישראלית במחיר אסטרונומי ● משקף מחיר של 144 דולר למניה ● העסקה אושרה ע"י הדירקטוריונים וצפויה לעמוד להצבעת בעלי המניות ● בירנבאום: "גאווה ישראלית זה לא רק היי-טק. אלא גם התעשייה הישראלית"

בירנבאום בחתימה על עסקת סודהסטרים | צילום: לנס הפקות

בתמורה ל-3.2 מיליארד דולר, 'פפסיקו' רוכשת את כלל הון המניות של 'סודהסטרים', לפי מחיר של 144 דולר למניה – במזומן. המחיר מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים. העסקה תמומן על ידי פפסיקו באמצעות מזומנים שבקופתה.

הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וכפופה להצבעת בעלי המניות של סודהסטרים, לאישורים רגולטוריים מסוימים ולתנאים מקובלים אחרים. השלמת העסקה צפויה עד לינואר 2019.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר: "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3000 העובדים שלנו בארץ ובעולם". עוד הוסיף בירנבאום: "רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום".

"סודהסטרים משלימה את מגוון המוצרים של פפסיקו ותואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, תוך האצת היכולת של החברה להציע פתרונות ביתיים ומותאמים אישית למשקאות ברחבי העולם", אמר רמון לגוארטה, המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו. "פפסיקו מוצאת דרכים חדשות וחדשניות להגיע לצרכנים מעבר למשקאות בבקבוקים – החל מחידושים פורצי דרך כמו Drinkfinity, טכנולוגיות ליצירת משקאות עבור תעשיית המזון כמו Spire ועד לתחנות מים Aquafina למקומות עבודה ומכללות. הרכישה היום עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו".

לדברי יו"ר ומנכ"לית פפסיקו אינדרה נואי, "פפסיקו וסודהסטרים הן שידוך מעורר השראה", אמרה. "דניאל וצוות ההנהלה של סודהסטרים בנו חברה יוצאת דופן המאפשרת לצרכנים ליצור משקאות טעימים, תוך צמצום כמות הפסולת המיוצרת. מיקוד זה תואם את חזון ה"ביצועים עם תכלית" ((Performance with Purpose של פפסיקו, הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר".

'סודהסטרים' הינו מותג המים המוגזים הגדול בעולם בכמות הליטרים הנצרכת והיצרן המוביל של מערכות הגזה ביתיות, המאפשרות לצרכן להפוך מי ברז רגילים למים מוגזים או מים מוגזים בטעמים בקלות ובמהירות. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-80,000 חנויות קמעונאיות ב-45 מדינות ברחבי העולם.

את חברת פפסיקו ייצגו בעסקה בישראל עורכי הדין יאיר גבע, אבירם חזק וגיא כץ, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. בארה״ב יוצגה על ידי משרד גיבסון דן

כתיבת תגובה