עסקת ענק בנתניה לאפריקה התחדשות ובית וגג

אפריקה התחדשות עירונית ובית וגג חתמו על עסקת קומבינציה מול בעלי קרקע פרטיים בנתניה | לפי הדיווח של החברות, מדובר בהשקעה של 850 מיליון ₪ | ההכנסה צפויה להיות מעל למיליארד שקלים

אסף סימון מנכ''ל אפריקה התחדשות עירונית ורונן עקביה מנכ''ל בית וגג | צילום: בית וגג

חברת אפריקה התחדשות עירונית, חברת הבת של קבוצת אפריקה ישראל מגורים וחברת בית וגג מדווחות על חתימת עסקת קומבינציה, בשותפות שווה, מול בעלי קרקע פרטיים בנתניה.

במסגרת העסקה, יוקם פרויקט עירוב שימושים חדש שיכלול שטחי מגורים, מסחר ותעסוקה. על פי התוכנית, הפרויקט יכלול 6 מגדלי מגורים בגובה של כ-30 קומות כל אחד, עם 735 יחידות דיור על פני שטח של כ-80,000 מ"ר. בנוסף, יוקמו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-5,000 מ"ר במקום. עלות ההשקעה המוערכת בפרויקט צפויה להיות כ-850 מיליון שקל, כשההכנסה צפויה להיות מעל למיליארד שקלים.

הפרויקט מתוכנן ע"י משרד אדריכלים אלונים-גורביץ, על קרקע בשטח של כ-48 דונם במתחם 3, הסמוך לשכונת אגמים בנתניה ומהווה חלק מתוכנית נת/542 בעיר.

תכנית נת/542 תכלול בשלב הראשון כ-6,300 דירות חדשות, מרכז עסקים ראשי, שטחי ציבור ומסחר. מדובר באחת מעתודות הקרקע הגדולות והמבוקשות בעיר, שתהפוך לרובע עירוני חדש, שיקשר בין ציריה הראשיים של נתניה. השכונה, שצפויה להיקרא 'כוכב הים', תשתרע על שטח כולל של כ-780 דונם בין הרחובות היהלומן אברמס, שדרות בן צבי במזרח, בן גוריון במערב ושכונת נווה עוז בדרום.

את אפריקה התחדשות עירונית ובית וגג מייצגים עורכי הדין יוסי פלח, יהונתן טוטיאן, איה חכמון ודודו ג'ואן. את בעלי הקרקע מייצגות עורכות הדין נעה קלאו לוין ועידית הגלר ממשרד עוה״ד גדעון פישר ושות׳.

אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית: "אפריקה התחדשות עירונית שמחה להודיע על העמקה נוספת של הפעילות שלה בעיר נתניה, המהווה יעד נדל"ני אטרקטיבי. הצוות המקצועי בעיר, בראשות מהנדס ומנהלת ההתחדשות העירונית מקדמים פיתוח אינטנסיבי של העיר. חברת אפריקה התחדשות עירונית, ממשיכה בתנופת הצמיחה בעיר, החל מפרויקט סביוני סיטי נתניה, פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר, דרך פרויקטים בני מאות יח"ד נוספים בשכונת נורדאו המתחדשת, ברחוב פנחס לבון וזלמן שניאור. אנו גאים באמון שאנו מקבלים מבעלי הקרקע במתחם 542/3 שצפוי להיות מרכז העיר החדש של נתניה. היקף החתימות הנרחב ומהירות ההצטרפות מעידה על האמון העמוק בשותפות בין אפריקה התחדשות עירונית לבין בית וגג וביכולות המשותפות".

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג: "בית וגג ממשיכה במגמת ההתרחבות והצמיחה. לצד עשרות פרויקטים בגוש דן מרחיבה בית וגג את פעילותה למתחמי בנייה משמעותיים בשרון ובוחנת מתחמים נוספים ברחבי הארץ. לאחר כניסה לאזור באמצעות פרויקט פינוי בינוי, בן מאות יחידות דיור, בקדימה צורן, בשותפות עם חברת טופ מרחבי השרון, גאה בית וגג להמשיך ולהעמיק את הפעילות אל העיר נתניה. השותפות של בית וגג עם אפריקה ישראל בפרויקט זה ,כמו בפרויקטים משותפים נוספים, יצרה סינרגיה עוצמתית, מקצועית ואיכותית, שהובילה להיענות מהירה ומלאה של בעלי הקרקע במתחם ולקידום תהליך תכנון מהיר ומוצלח מול הרשות המקומית. מתחם 542/3 הוא חלק מתוכנית אסטרטגית לעיר נתניה ואנו גאים להוביל יחד את התכנון, הפיתוח והבניה באזור משמעותי זה".

כתיבת תגובה