עצורים נוספים בפרשת עוקץ עשרות המיליונים ממע"מ

התפתחות בפרשת מכירת משקאות אלכוהוליים בפטור ממע"מ באילת • שני חשודים נוספים נעצרו בחשד למכירת משקאות אלכוהוליים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ הקבוע בחוק • הפעם נראה כי ידה של רשות המסים הונחה על עובדים בכירים בחברות מוכרות בענף שיווק האלכוהול שנודעו כמי ש'שברו' מחירים בשוק

בר אלכוהול, מדריד, ספרד | צילום אילוסטרציה: יצחק הררי, פלאש 90

תעשיית ההברחות של האלכוהול ללא מע"מ מאילת מסתעפת, כשיד הרשויות עולה על עובדים בכירים בחברות מוכרות בענף שיווק האלכוהול שנודעו כמי ש'שברו' מחירים בשוק.

יעקב טנג'י, מנהל אזור אילת בחברת פאנקו גרופ בע"מ ושלמה לוי, בעלים ומנהל בפועל בחברת רז נתן מכירות והפצה בע"מ, הובאו בפני בית משפט השלום באילת בחשד לביצוע עבירות מע"מ (אזור סחר חופשי אילת) בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ועבירות על החוק לצמצום השימוש במזומן. השופט שי ברגר נעתר לבקשת יחידת חקירות מכס ומע"מ באר שבע והדרום, ושחרר את השניים בתנאים מגבילים.

במטרה להסוות את העבירות, נקטו החשודים בדפוס פעולה שיטתי וקבוע של פיצול מלאכותי של חשבוניות והימנעות מרישום פרטים מלאים של הלקוחות בחשבוניות, תוך רישום כתובות כוזבות בחשבוניות. בפועלם גרמו החשודים לרישום וניהול מערך חשבונאי כוזב בפנקסי החברה, ובהגשת עשרות דוחות תקופתיים כוזבים למע"מ בהם נכללו אלפי עסקאות חייבות במע"מ, כפטורות ממע"מ.

השופט שי ברגר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 100,000 ₪ כל אחד והפקדה כספית על סך 10,000 ₪ כל אחד.

כתיבת תגובה