שימו לב: הכוכביות בפוליסת הביטוח המקצועי

כעצמאי חסר ליווי של סוללת משפטנים, ייתכן מאוד שחברות הביטוח עושות עליך סיבוב • סוכן הביטוח ניר ריבק עם המדריך המלא: הכוכביות שימנעו תשלומי ביטוח ויעסיקו אתכם כ"מאבטח", כפל התשלומים, מבחני הנכות וסוגי הפיצויים

ניר ריבק | צילום: אלי מעייני

ביטוח תאונות אישיות הוא בין הביטוחים החשובים ביותר שאדם יכול לעשות. המציאות היומיומית מזמנת לנו סכנות רבות אותן עלינו לצלוח וביטוח תאונות אישיות יעזור היה וחס וחלילה נפגע כתוצאה מתאונה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כמובן שעצמאיים הם האוכלוסייה הרגישה ביותר וזאת מכיוון שפעמים רבות אין להם ביטוח מקצועי, ואם יפצעו ימצאו עצמם עומדים בפני שוקת שבורה. לכן כאמור, הפתרון הטוב ביותר עבורם הנו ביטוח תאונות אישיות.

ביטוח תאונות אישיות דומה מאד לביטוח חיים והוא מכסה את המבוטח במקרים של מוות, נכות או אובדן כושר עבודה. להבדיל מביטוח בריאות – ביטוח תאונות אישיות אינו מממן ניתוחים או טיפולים רפואיים שונים שאינם קשורים לתאונה, אלא מפצה את המבוטח בסכום קבוע מראש לפי המקרים הקבועים בפוליסה ובהתאם לסכומים שנרכשו.

ההבדלים בין הפוליסות השונות משמעותיים ולכן עליכם לתת את הדעת למספר נקודות חשובות בטרם תרכשו את הפוליסה:

מחיר – מחירה של פוליסת תאונות אישיות נע בין עשרות שקלים בודדים לחודש ועד למאות. עליכם לעשות השוואת מחירים או לחלופין לרכוש את הפוליסה מסוכן שכבר עשה את השוואת המחירים ויציע לכם את הכיסוי הרחב ביותר במחיר הנמוך ביותר.

סוג הפיצוי – על המבוטח לבדוק האם הביטוח כולל פיצוי או החזר הוצאות בלבד. כמו כן, יש לבדוק האם חברת הביטוח מעניקה למבוטח גמלה חודשית או סכום חד פעמי וכן האם ישנה השתתפות עצמית מצד המבוטח.

מבחנים – פעמים רבות שבפוליסות מעין אלו המבחנים לקבלת נכות הינם דרקונים ולא ריאליים. עליכם לוודא כי חברת הביטוח אינה מקשה על רוכשי הפוליסה בקבלת תבחיני הנכות.

אובדן כושר עבודה – פעמים רבות שחברות הביטוח מגדירות את אובדן כושר העבודה כ"אובדן כושר עבודה המתאים לכישורי המבוטח". סעיף זה מכשיל ועליכם להיזהר ממנו כיוון שחברת הביטוח יכולה להגיד שגם העבודה כ"מאבטח" למשל, מתאימה לכישורך. יש לציין בפוליסה את מקצועו המדויק של המבוטח ולדאוג שפוליסת הביטוח מגדירה את אובדן כושר עבודה כ"אובדן כושר לעסוק במקצוע של המבוטח, כפי שיפורט ברשימה הצמודה לפוליסה".

כפל פיצוי – בפוליסות רבות ישנו כפל פיצוי. כך, למשל, קיים כפל פיצוי למקרה של מוות אשר נגרם כתוצאה מתאונת דרכים. במידה ורכשנו כיסוי של 100,000 ש"ח למקרה מוות, בקרות מקרה הביטוח בתאונת דרכים הפיצוי יוכפל ויעמוד על 200,000 שקלים.

החרגות – ביטוח תאונות אישיות רווי החרגות שיש לשים אליהן לב. כך למשל, ברוב הביטוחים מחריגות חברות הביטוח פעולות טרור, רכיבה על אופניים חשמליים, ספורט אתגרי, פציעה בחו"ל ועוד. את חלק מההחרגות ניתן לבטל באמצעות תשלום נוסף. כמו כן, תאונות אישיות כוללות הרחבות אופציונליות לתקופה של מספר חודשים למקרה של אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונה. הרחבה נוספת וחשובה היא "אי כושר העבודה", את הכיסוי הזה ניתן יהיה להרחיב עד לתקופה של שלוש שנים.

לסיכום: ביטוח תאונות אישיות הוא כיסוי חשוב ואל לנו לזלזל בו, במקרה של תאונה אשר גרמה לנכות זמנית או צמיתה ולאובדן כושר העבודה, כדאי שתהיה לנו פוליסה לכיסוי תאונות אישיות. הפוליסה תעזור לנו להתגבר על התקופה בה ההכנסה ירדה או הפסיקה. עלות הפוליסה זולה, והכיסויים שלה גבוהים עד מאד. על מנת לבחור את הפוליסה המתאימה לצרכים שלכם, עליכם לפנות לסוכן ביטוח אשר מכיר את כלל ההחרגות הדרושות על מנת שיתאים עבורכם את הפוליסה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה