ערב הבחירות: 10,000 "פייקים" נעלמו מטוויטר

בזמן שבישראל מתכוננים לרגע שבו יוחלט לפרק את הממשלה, בארה"ב נערכים לבחירות האמצע שייערכו השבוע והרשתות החברתות משחקות תפקיד חשוב • טוויטר הודיעה כי מחקה 10,000 חשבונות מזויפים שקראו לא להצביע בבחירות

טוויטר | צילום: pixabay

הרשת החברתית הפופולרית הודיעה כי מחקה למעלה מ- 10,000 חשבונות טוויטר לאחר שזוהתה בהם פעילות אוטומטית שעסקה בבחירות האמצע שייערכו ביום שלישי השבוע בארה"ב.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בהודעת החברה נמסר כי החשבונות שנמחקו הזדהו ככאלה הקשורים למפלגה הדמוקרטית, אך משהאחרונה התלוננה כי לחשבונות כלל אין קשר למפלגה הם נמחקו מהרשת. "פעלנו היום בקשר לחשבונות האלה ולפעילות שלהם בטוויטר", נמסר מדוברות טוויטר.

בין הציוצים שפורסמו באותם חשבונות בלטו הציוצים שקראו לגברים החברים במפלגה הדמוקרטית להימנע מהצבעה בבחירות, בנימוק כי הצבעתם תפגע בכוח הנשי במפלגה.

בעקבות התופעה, פיתחה המפלגה הדמוקרטית מערכת עצמאית לדיווח על חשבונות שנחשדים כחשבונות זדוניים או אוטומטיים (בוטים) ברשת החברתית, לצד פיתוחים טכנולוגיים שמטרתם לזהות קמפיינים שקריים. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, עובדת המפלגה בשיתוף פעולה עם חברת רו-בהאט לאבס שמסוגלת לאתר בוטים ולזהות הודעות בעלות הטייה פוליטית.

למרות הפעולה הנוכחית מצד טוויטר, מציינים גורמים בענף כי מדובר במחיקת חשבונות שולית לעומת זו שהתבצעה ערב הבחירות לנשיאות בשנת 2016, אז מחקה טוויטר מיליוני חשבונות מזוייפים. עם זאת, מבחינת המפלגה הדמוקרטית מדובר בהישג משמעותי, לאחר שלא הצליחה להתמודד עם התופעה בבחירות 2016.

כתיבת תגובה