פגיעה בממלכה השביעית: עיתונים נחשבים הושבתו

האקרים ביצעו מתקפת סייבר על כמה מהעיתונים הגדולים בארה"ב, ובשבת חלקם עוכבו או לא הופצו כלל • מקור המתקפה: ככל הנראה, מחוץ לארה"ב

בניין הלוס אנג'לס טיימס | צילום: Gim Winstead ויקיפדיה

 כמה מהעיתונים הגדולים בארה"ב, ביניהם 'לוס אנג'לס טיימס', 'סאן דייגו יוניון טריביון', 'שיקגו טריביון', 'בולטימור סאן' לצד מהדורות החוף המערבי של 'וול סטריט ז'ורנל' ו'ניו יורק טיימס' – לא חולקו בשבת האחרונה בחלקים נרחבים של ארה"ב בשל מתקפת סייבר.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בדיקת מקור המתקפה העלתה כי היא כנראה מגיעה מחוץ לגבולות ארה"ב, וה'לוס אנג'לס טיימס' עצמו הוא שדיווח על כך הבוקר.

בעקבות המתקפה, אמריקנים רבים לא קיבלו את מהדורת סוף השבוע של העיתונים הנחשבים.

ה'לוס אנג'לס טיימס' פרסם כי עיתונים אחרים שעושים שימוש באותה פלטפורמת הפקה שלו, לא פורסמו אף הם, וכי מלכתחילה נחשבה המתקפה בטעות כבעיית מערכות המחשוב של העיתון (ה'טריביון פאבלישינג'), עד שהתגלתה הפריצה שגרמה לעיכוב. כתוצאה מכך כאמור, גם מהדורות החוף המערבי של ה'וול סטריט ז'ורנל' וה'ניו יורק טיימס' שמודפסים באותו בית דפוס של ה'לוס אנג'לס טיימס' – עוכבו.

"המידע האישי של המנויים, המשתמשים המקוונים ומפרסמים לא נחשף. אנחנו מתנצלים על חוסר הנוחות ומודים לקוראים ולמפרסמים על סבלנותם בעודנו חוקרים את המצב", אמרו ב'טריביון פאבלישינג' בתגובה. שם גם נמסר כי המתקפה זוהתה לראשונה כבר ביום שישי. ופגעה במערכות מחשב עורפיות, המשמשות לפרסום והפקה.

במחלקת ההגנה של ארה"ב בודקים את המקרה.

כתיבת תגובה