פולקסוואגן טיגואן פה ו"יודע מה הוא שווה"

בואו נגיד כך: יש מנוע של 1.5 סמ"ק, יש 1.5 טורבו ויש TSI1.5 כמו זה של הטיגואן • הוא בשרני, מאיץ ואפילו בעליות של הקסטל שיחק אותה כאילו מדובר בעליות של רבי עקיבא בבני ברק • 'ריזל בדרכים' מאמין שבתג המחירים הזה רק 'המבינים' ירכשו את הפולקסוואגן טיגואן, אבל הוא בהחלט התרשם ממנו לטובה

פולקסוואגן טיגואן | צילום: מנדי ריזל, ביזנעס

פולקסוואגן טיגואן, הוא מהבולטים בחיצוניותם, ברכבי הפנאי-שטח. כלומר, העיצוב שלו לא מרהיב, אבל יש לו נוכחות, כאומר: "אני פה חבר'ה ואני יודע מה אני שווה". הוא לא זול, במיוחד לאור העובדה שאין בו שבעה מקומות – ויש רכבי פנאי שטח עם כמות מושבים כזו ובתג מחיר זהה לו.

אבל כנראה שככה זה בחיים. אם אתם רוצים איכות – תשלמו עליה.

ועל הפולקסוואגן הזו, המיובאת ארצה בידי 'צ'מפיון מוטורס', תשלמו 169 אלף שקלים.

טיגואן החדש מתמודד, לפחות בעיני, עם שני כלים 'קָאלִיבֵּרִים' בקטגוריה, שגם הם בעלי מימדים נדיבים, מנועים חזקים ואבזור רב, שהגיעו לאחרונה בגרסה חדשה: טויוטה ראב 4 ופיג'ו 3008. בכלל, כדי להתמודד מול ההיצע הרב של הג'יפונים, צריכים להיות טובים במיוחד. איכות מגרמניה, היא כנראה דבר חשוב ללא מעט אנשים. אבל בואו – גם בשאר אירופה ובקוריאה, יודעים לייצר היום כלי רכב איכותיים.

למבחן קיבלנו את גרסת 1.5 ליטר, ברמת גימורCOMFORLINE . ברכב פנסי לד אחוריים, חישוקי מגנזיום 17" ותאורת פנייה.

תא הנוסעים מכובד אך מאופק. איכות החומרים טובה מאוד, אבל הייתה חסרה לי קצת יותר תמורה לאגרה: לא רוצה להתקטנן, אבל אפילו הנעה בכפתור לא הייתה שם, אלא רק באמצעות מפתח, כמו בעשור הקודם. זה משדר זלזול, בעיני. בגרסה בסיסית זו, תקבלו מושבי בד עם תפעול ידני. אפילו מושב הנהג איננו חשמלי. מאחור ניתן להזיז את המושב על מסילה, בהתאם לרצונם של הנוסעים וכדי להגדיל במעט את נפח תא המטען הגדול בלאו הכי.

במכונית, מערכת מולטימדיה 8", עם מצלמת נסיעה לאחור. היא למעשה 'טאבלט' עם הרבה אופציות לתפעול – כולל אפשרות לצימוד אפל קאר פליי או אנדרואיד אוטו – אבל אינו דובר עברית, בניגוד לרכבים הנ"ל. בעבר היית צריך לומר תודה, שיש במכונית מערכת מולטימדיה ולבלוע את הצפרדע של השפה. אבל למה היום יש את הסנוביות הזו, לא להביא מערכת בשפת העם? אולי זה חלק מהניסיון לבדל את המכונית מה'עמך', כי זו לא באמת מכונית שמיועדת לכל אחד שחפץ ברכב פנאי-שטח, אלא למבינים.

הישיבה במכונית, גבוהה ויש פה לחלוטין תחושה טובה בנהיגה. ההגה מתקשר טוב והטיגואן, למרות ובהתאם לגובהה היחסי, יודעת להיצמד עד כמה שניתן לאספלט – כולל בפיתולים בין מושבי חבל לכיש. המנוע חזק. רק 1,500, אבל בזכות הטורבו הפולקסוואגני הוא מרגיש פי 2.

בואו נגיד כך: יש מנוע של 1.5 סמ"ק, יש 1.5 טורבו ויש TSI1.5, כמו זה של הטיגואן. הוא בשרני, מאיץ ואפילו בעליות של הקסטל שיחק אותה, כאילו מדובר בעליות של רבי עקיבא בבני ברק.

במכונית תיבה אוטומטית כפולת מצמדDSG  ובה שבעה הילוכים (לעומת ששה בדור היוצא), שעוברים בצורה חלקה. ההגה מתקשר מעולה. המכלול הזה של מנוע נהדר, תיבה מעולה והגה טוב, הם שילוב מנצח ומהנה בנהיגה. נראה לי שאני יכול להבטיח, שאם הייתם נותנים לי לנהוג בעצימת עיניים על המכונית הזו, הייתי מבחין – בהתאם להגה ולתאוצה – שזו מכונית של קונצרן פולקסוואגן.

בלחיצה על דוושת הגז, תשמעו את רעשי הכביש רק במהירות של 110 ויותר – כלומר הבידוד אחלה. נוחות הנסיעה סבירה, אך יש מה לשפר באשר לבידול שבין תחלואי הכביש לתא הנוסעים.

מבחינת האבזור, תמצאו בטיגואן קרוז קונטרול אדפטיבי וגם תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב.

חימום במושבים אין, אבל יש פתחי אוורור ליושבים מאחור. הילדים שמחו למצוא בגב המושבים הקדמיים מדפים מתקפלים. זה נחמד לאוכל / ציור / הנחת מחשב נייד וכל דבר שיכול לסייע בהעברת הזמן.

בשורה השנייה, תמצאו מרחב נדיב מאוד, עם שפע של מקום לשני נוסעים. למרות תעלת הינע גבוהה, מרחק הסרנים הגדול, מאפשר גם לנוסע אמצעי, להניח עליה את הרגליים ולא לחוש בצפיפות. קחו בחשבון שלא כולם אוהבים לשבת כך לאורך זמן. תא המטען כאמור ענקי וקוטרו 615 ליטר.

במכונית שלל תאי אחסון, מעבר לסטנדרט. כמו לדוגמה, מתחת למושב של הנוסע לצד הנהג; רשתות משני צידי 'גדר ההפרדה' שבין 2 היושבים בחזית ועוד.

צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד, לכל 11 ק"מ של נסיעה די מאומצת.

המחיר: 169,000 ₪.

יש לטיגואן מתחרות מבית, כמו סיאט אטקה או סקודה קארוק, אבל היא יקרה מהן, גם כדי לבדל את עצמה וגם כי יש לה מידות טובות מהן: בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ, הפרש אורך של 13 ס"מ והיא אפילו גבוהה מהן. כמו בשידוכים: מי שיש לו מידות ותכונות ויודע מה הוא שווה, לא מתפשר על מחירו. גם אם אתם חושבים שהוא פשוט, לשיטתם אל תסתכלו על הקנקן אלא על מה שיש בו.

צריכת דלק: 1 ל-11 בנסיעה משולבת | מחיר: 169,000 לא כולל אגרת רישוי | מנוע: 1500 סמ"ק בנזין, 150 כ"ס | מומנט: 25.5 קג"מ ב-3,500 סל"ד | בסיס גלגלים: 2,677 מ"מ | נפח תא מטען: 615 ליטר | כריות אוויר: 7 | רמת אבזור בטיחותי: 6 | זיהום אוויר: 13

כתיבת תגובה