פרי ההסתה: מתחזה לעובד רכבת מנע מהחרדים לעלות לקרון

עובד הלבוש באפוד זוהר לא אפשר הבוקר לחרדים בתחנת בת ים להצטרף לנסיעה ברכבת ישראל • מנכ"ל הרכבת התנצל על המקרה באזני יו"ר סיעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי, שאמר: "תודה על ההתנצלות אך לא נעבור לסדר היום על מקרים דומים" • דוברות הרכבת ל'ביזנעס': "לא עובד שלנו, רואים בסרטון כיצד הוא מורחק מהמקום ע"י עובדי התחנה"

"אל תצלם". המתחזה לעובד הרכבת מתרה שלא לתעד את מעשיו. מתוך הסרטון שהופץ | שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מקרה מזעזע וחמור ברכבת ישראל. חרדים שעמדו בתור לעלייה לקרון הרכב בתחנת בת ים, לא הורשו לעלות אליו לאחר שעובד במקום – או מי שנחזה לכזה – מנע מהם את העלייה בטענה כי הם לא רשאים לעלות. בסרטון נראים בני זוג (ולכן הסרטון אינו מתפרסם כאן, ב'ביזנעס') שעל ידם ולצידם מורשים לעלות לקרון כל מי שחפץ, מלבדם.

את הסרטון צילם, נוסע אחר, לא חרדי לכאורה, שנתקל בסיטואציה והתעמת עם מי שלכאורה התחזה למפקח מטעם הרכבת. ה'מפקח' צועק עליו 'לא לצלם' אך הוא אינו מתרגש וממשיך בצילום.

התיעוד המזעזע שרץ מהבוקר ברשתות החברתיות הוביל לזעם מצד הנוסעים שנשמעים צועקים בסרטון: "בושה וחרפה! תחנת רכבת בת ים ולא מכניסים חרדים". המתחזה ממשיך ומונע את המעבר ואומר: "חרדים לא נכנסים". והנוסעים נזעמים: "מי הוא בכלל שיגיד חרדים לא נכנסים?".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה מיידית לאירוע החמור וכתבה: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

זמן מה לאחר מכן פרסמה רגב עדכון לציוץ הראשוני: "מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש". רכבת ישראל הודיעה כי תגיש תלונה במשטרה נגד המתחזה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה רשמית: "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים פוגעני עם נוסעים. יובהר כי האדם הינו מתחזה לעובד ואשר אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהרציף על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תגיש תלונה במשטרה ותשקול צעדים משפטיים נוספים כנגדו".

מבירור נוסף שערכנו עם רכבת ישראל עלה כי לא מדובר בעובד הרכבת. האיש "לא עובד שלנו", נאמר ל'ביזנעס', "זהו מתחזה שהורחק מהתחנה ואיננו יודעים מדוע התנהג כך. אין כל תג זיהוי של רכבת ישראל על בגדיו. ויתרה מכך: עובדי רכבת ישראל שמזוהים בסרטון, מרחיקים אותו משם, וכך גם הדברים נראים בסרטון שהופץ".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיב אף הוא על סרטון הרכבת: "אנחנו שמחים לראות שזה לא מקרה אמיתי, דבר כזה לא יכול היה לקרות ברכבת ישראל, אך זהו סרטון המשקף מצב בו הציבור החרדי סובל מתדמית של מפיצי מחלות; הציבור החרדי סובל מהקורונה יותר מכל ציבור אחר, יש לא מעט הכפשות והשמצות כנגד הציבור החרדי בגלל הדבר הזה.

"אני קורא לחברי חברי הממשלה כאשר אנחנו מקבלים החלטות לראות את התמונה הכוללת, וההשלכות המקיפות על כל החלטה, הדברים האלה יש לקחת בצורה מאוזנת – כמו שהנושאים הכלכלים והחינוכים נלקחים בחשבון בטרם קבלת ההחלטה כך ההשלכות התדמיתיות צריכה להיות בחשבון. במגפה הזו כל אחד תלוי בשני, וצרך לחזק אחד את השני ולא לדחות אחד את השני".

המתחזה (מצולם מגבו) מורחק ע"י עובד הרכבת. מתוך הסרטון שהופץ | שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי בתגובה לסרטון המחריד: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים.

"אני מודה על התנצלות. אך יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".

5 תגובות ל: "פרי ההסתה: מתחזה לעובד רכבת מנע מהחרדים לעלות לקרון"

  1. מה זה התגובות הטפשיות האלה של המשרדים השונים??
    "ויתרה מכך: עובדי רכבת ישראל שמזוהים בסרטון, מרחיקים אותו משם" – בתור מה לא הורו לזוג החרדי לעלות???? אם הוא לא עובד רכבת שיעיפו אותו אחרי שהנוסעים עולים. מה זה משנה לאחר מעשה האם מרחיקים או לא? ישר במקום צריכים לטפל במקרה. מה אשמים הזוג הזה?????????

    אלו הם זה פירות ההסתה. משפיע על כולם. כולם עולים, והרכבת ממשיכה בדרכה כאילו דבר לא קרה!!!!!

    במקום לזעוק לשווא ולקבל ציוצים, והתנצלויות מתחת לאף. לשנות דברים בשטח!!!! די!!!! גלות בין יהודים ב- ארץ ישראל!!!!

  2. מצויין.לא חרדים ולא ערבים.בעיקר לא ערבים. מצפצפים על ההנחיות ומציפים את בתי החולים.רק כך נמנע אולי זלסול בהנחיות.

  3. מבויים

  4. שנים רבות אין ספור ..ואין הקשר לקורונה..האזרח איבד שכל ..אין ספק בכך..התחזויות כאלו עוד מלפני.. אחד לפקח..אחד לשוטר..אחד כמו השקשוקה כאמן מוכר…ועוד יש ..צריך אכיפת חוקיים מידית לחוקק למשטרת ישראל. מעניין מה עשו המשטרה עם הפקח שנעצר על ידם..מעניין …מתי ייסתיימו כל הדברים ההזויים מפני האזרחים שמזמן ברח להם השכל.. הם השתגעו כן כן. עוד שנים רבות אין ספור.. ועכשיו יותר התחרפנו..אין לו ולכמו רבים תעסוקה יום יומית. או סתם משיעמום..צריך אכיפת חוק בזה ..מיידית מהממשלה לחוקק למשטרת ישראל.

  5. גלות תחת עיריית בני ברק

כתיבת תגובה