פרסום דיגיטלי: ברירת מוץ מהבר

רגע לפני שאתם רצים להשקיע כסף בפרסום אינטרנטי, הנה כמה טיפים בסיסיים שינתבו את כספכם לפלטפורמה הנכונה ביותר במדיות הדיגיטל השונות

שיווק דיגיטלי | תמונה: pixabay

השבוע התבשרנו על מיזוג שנעשה בעולם הפרסום החרדי, בין חברת פרסום גדולה וידועה בחברה החרדית, לבין חברה, בבעלות חרדית, העוסקת בפרסום דיגיטלי. ענף הפרסום הדיגיטלי הולך ותופס נפח משמעותי יותר ויותר בחברה החרדית במובן הצרכני, וגם חברות בבעלות חרדית הולכות ונעזרות יותר ויותר בפלטפורמה זו.

רשת האינטרנט הינה כלי יעיל במיוחד לעסקים בבעלות חרדית למכור את מרכולתם גם לחברה הכללית – ואפילו לחו"ל. פרסום אינטרנטי המיועד לחברה הכללית יכול להיות יעיל מאוד יחד עם שמירה על ערכי הצניעות ועל ערכיה של החברה החרדית. זאת מבלי שהצרכן ידע שעומדת חברה בבעלות חרדית מאחורי הפרסום. בפרסום אינטרנטי קל יותר לפלח במדויק את קהל היעד, ולקבל משוב בזמן חי על הצלחת הקמפיין.

רוב המפרסמים באינטרנט נוטים באופן אינטואיטיבי לפרסם במדיה החברתית. אך הדבר לא תמיד נכון וכשהוא נעשה עליו להיעשות בקפדנות רבה. פעמים  מותגי יוקרה יכולים לצאת נפגעים מפרסום במדיה החברתית הנחשבת המונית ולא מכובדת מספיק. יועצים עסקיים הרוצים למתג עצמם גבוה, למשל, יעדיפו לפרסם ב linkedin, הנחשב כעסקי ויוקרתי, מאשר בפייסבוק הנחשב "מבוגר והמוני".

פעמים רבות, וזה ישמע מפתיע, עדיף לא להעלות פרסומות כלל. אבהיר: בשל ריבוי הפרסומים בטלוויזיה ובאינטרנט ערך המותג של מרצדס ושל BMW ירד, זאת לעומת חברות כמו מזרטי ובנטלי שלא מעלות פרסומות. במקום זאת מזרטי ובנטלי מפרסמות תוכן, כמו סרטים על הליך היצור של הרכב, מבחני דרכים וכד'. בדומה, היום חברות רבות משקיעות נתח נכבד מתקציב הפרסום ב"פרזנטורים". כלומר, אדם פופולרי שיש לו עוקבים רבים באינטרנט שמקדם את המוצר אותו רוצים למכור באופן אגבי (סמוי) תוך מתן תוכן.

מחקרים הוכיחו, שפרסום סמוי הוא דרך הפרסום היעילה ביותר. זהו כלי שמשתמשים בו רבות ויש לכך דוגמאות למכביר. למשל:  גיבור העלילה נוסע ברכב מסוים, המראיין ברדיו אומר שהוא אוהב לשתות משקה של חברה מסוימת, ובכתבה בעיתון מציינים לחיוב שם של מותג מסוים. אמצעי נוסף לפרסומת סמויה יעילה היא באמצעות מתן תוכן שימושי, כמו הרצאות ב youtube, העלאת תכנית לpodcast- (מעיין ערוץ רדיו אינטרנטי) או כל אמצעי אחר הנותן תוכן אמתי לקהל היעד. רשת האינטרנט רוויה בפרסומות סמויות. זוהי שיטה יעילה מאוד. ברם, חשוב  לבחור בקפידה רבה את הפלטפורמה או הפרזנטור, כך שישקפו את ערכי המותג.

נקודה מעניינת נוספת בהקשר זה, שפעמים רבות חברות מוכרות את אותה הסחורה בדיוק! תחת מותגים שונים המסווגים אחרת, כך הן מרחיבות את קהל היעד שלהן וגם הליך הפרסום נעשה בהתאם  לערך המותג. למשל, אאודי, פולקסווגן וסיאט שייכים לאותו קואופרטיב (פולקסווגן), פעמים רבות לשלושת המותגים הללו ישנם רכבים דומים, כאשר טווח המחירים ביניהם יכול להיות של עשרות אחוזים. כוחו של מיתוג.

סיכומו של דבר, בחירת המדיה החברתית צריכה להיות מדויקת לגיל, קהל היעד ולמוצר – ולא תמיד מומלץ כלל לפרסם בה. מומלץ לפרסם באמצעות כלים הנותנים משוב חי על הפרסום. גוגל מקנה מידע חשוב למפרסמים באמצעותה, כך גם פייסבוק. פרסום אקראי ברשתות החברתיות שלא מפוקח דיו הוא למעשה בזבוז של זמן וכסף. עולם הפרסום משתנה תדיר, מאחר ובכל פעם יש צורך בגירויים חדשים, והציבור פחות תמים ויודע לסנן ו"להתגונן" מפני הפרסומות. עולם הפרסום החרדי צעד כברת דרך, והוא בהחלט בכיוון הנכון.

 

הכותב הוא מנכ"ל 'מלאכת מחשבת' ומחבר הספר: “להבקיע מאה שערים, איך לעשות עסקים עם הציבור החרדי”

כתיבת תגובה