פרשת 'אסם': כתב אישום נגד סוחרי מידע הפנים

כתב אישום נגד זאב קלימי, בועז דקל ונאשמים נוספים במסגרת פרשת אסם • על בסיס מידע מוקדם רכש קלימי מניות אסם בסך של כ-250 אלף ש"ח, ומסר את המידע לחבריו בועז דקל ושלמה ברק, שרכשו אף הם מניות אסם לפני הדיווח בסך של כ-700 אלף ש"ח כל אחד 

מפעל 'אסם' בשדרות | צילומסך מתוך אתר החברה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד זאב קלימי, בועז דקל, שלמה ברק וחברת פי אם.איי סחר וייזום בע"מ בגין עבירות של שימוש במידע פנים.

לפי כתב האישום, במהלך חודש ינואר 2016, עשה קלימי שימוש במידע פנים שהגיע אליו מאיש פנים בחברת אסם אודות עסקת מיזוג בין חברת נסטלה לאסם, כשבוע לפני פרסום הדיווח המיידי בעניין עסקה זו. טרם פרסום הדו"ח המיידי רכש קלימי מניות אסם בסך של כ-250 אלף ש"ח, ומסר את המידע לחבריו בועז דקל ושלמה ברק, שרכשו אף הם מניות אוסם לפני הדיווח בסך של כ-700 אלף ש"ח כל אחד.

כשבוע לאחר הרכישות דיווחה אסם על העסקה הצפויה. שער מניית אסם עלה לאחר הדיווח בלמעלה מ-30 אחוזים. בהתאם לכתב האישום הנאשמים מכרו את המניות שרכשו במועדים שונים לאחר הדיווח. קלימי מכר את המניות ברווח של למעלה מ-60 אלף ש"ח, דקל וברק הרוויחו כתוצאה מהמכירה סכומים של כ-170 אלף ש"ח כל אחד.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שירי גפני ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

'ביזנעס' מזכיר כי בשנים האחרונות חלה החמרה גוברת והולכת ביחס לעבירות מידע פנים, העברת מידע, סחר בו ואפילו פטפוט אקראי ובלתי מכוון – עשוי להיות עילה לתביעה ולכתב אישום.

כתיבת תגובה